Inlägg från: Emmissara |Visa alla inlägg
  • Emmissara

Bf 2017 Kalmar/Öland

Hej, Nu vet jag inte om ni bara vill ha folk som bor i närheten av Kalmar? men jag bor i Västervik, alltså norra delen av Kalmar län, dock är det så lite folk här uppe och skulle vara trevligt att lära känna några som bor ganska i närheten iaf. Dessutom kommer jag nog vara då och då i Kalmar, p.g.a. att min närmaste vän flyttade precis ner dit. 

jag plussade precis iaf och har BF någon gång 21-27 maj, första barnet för mig, tyvärr har jag 2 mf sedan tidigare men jag tror att det kommer gå vägen den här gången :) 

• Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-09-15 11:22:04 följande:
    Hej!

Vad roligt att ha dig här i gruppen, du är såklart varmt välkommen :D Jag tror också att det kommer gå vägen för dig, det är din tur nu! :) Ska ni på något tidigt ultraljud? :)

haha aa blev så förvånad när jag såg ditt namn i den här gruppen :D tack så jättemycket att ja får vara med :) 

Ja jag känner mig inte så orolig den här gången, jag ska få testa mitt TSH värde imorgon och efter de har jag gjort allt jag kan för att de ska gå vägen, resten är inte i mina händer. 
    Ska prata med en BM på måndag så efter de ska jag boka en tid till UL, vet dock inte när men runt v 7 tror jag, sen kommer jag nog försöka få ett runt v 9-10 och sen KUB v.12. Om sjukvården här inte vill ta emot mig så kommer jag åka till oskarshamn och ta det på den privata kliniken som ligger där. 

• Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-09-15 22:02:18 följande:
    Haha, ja samma här när jag fick se ditt :D

Skönt att du inte känner så mycket oro, det är nog ett positivt tecken tror jag :) Och skönt att läkarna kollar upp dina värden redan nu! Dom brukar vara rätt snälla med att ge tidigt ultraljud när man haft ma eller mf tidigare, men skönt att du har en reservplan ändå :)

haha :) komiskt iaf 

aa de känns väldigt skönt att känna mig såhär lugn :) och aa de är skönt att få kola upp TSH värdet imorgon, hoppas självklart på bra svar men det känns skönt att de är villiga att kolla upp de åt mig iaf :D 

Hoppas på att jag får tidigt VUL, men som sagt har ju reservplan :P 

Hur mår du då? 

• Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-09-16 19:29:26 följande:
    Håller tummarna för dig! :)

Det är bara fint med mig, veckorna rullar på fort tycker jag! Hur mår du? :)

tack, de gjorde en tabbe dock så ska ta provet på måndag morgon istället och sen på eftermiddagen ska jag få träffa en BM. 

härligt, inte lång tid kvar till januari egentligen :D 

Jag spydde i morse för andra gången och har nota extrem växtvärk, men de är ju egentligen bara bra tecken. Annars mår jag jättebra, något tröttare kanske man kan också bero på att jag pluggar extremt mycket haha :) 

• Emmissara
    Lizzie09 skrev 2016-10-21 17:36:39 följande:

Hej och välkomna tjejer! :) Roligt att ni hittat hit och grattis till graviditeterna! Vill tipsa om att det även finns en facebookgrupp för oss i Kalmarområdet som är beräknade 2017 :)

den är inte hemlig va? :) 
  • Emmissara
    Melam skrev 2016-10-23 11:48:51 följande:
    Nää man kan se vilka som är medlem i gruppen. Jag avvaktar nog med den tills vi gjort det officiellt för vår familj och vänner :)
    okej, aa samma här så hoppar in efter nyår :) 
  • Emmissara
    LillaEmma skrev 2016-10-23 12:35:01 följande:

Hej tjejer!

Jag tänkte också hoppa in här om det går bra?

Jag bor också uppe i Västervik, så samma län som Kalmar iaf.

Jag är 27 år och väntar vårt första barn. Är i vecka 14+4 och är beräknad till 18 April.

Jag har varit på första ultraljuden och väntar nu på Rul 24 november.

Jag har inte känt av graviditeten mycket alls så tycker att det är lite läskigt.. men det ska säkert gå bea.

åå va kul med någon som bor i Västervik :D 

om du vill hänga med i en fb grupp som är hemlig så säg till, är med i en för de som har bf mars-maj och vi är en härlig grupp på 57 personer. Det är en till där som bor i västervik och har bf i början av maj (jag har bf 25 maj). 

Kul med RUL imorgon, jag har inskrivning och UL imorgon :)

• Emmissara
    LillaEmma skrev 2016-10-23 22:01:12 följande:
    Ja, men en sådan grupp kan ju vara kul. Är med i en där alla har bf April men där är ingen från våra trakter och det är ju alltid roligt med någon i närheten.

Jag får vänta en hel månad till innan RUL (november )

Men vad spännande med UL imorgon! Vilken vecka är du i då?
    Bara att skicka ett pm till mig om du vill vara med :) 

en månad går fort så du är snart där :D Imorgon är jag i 9+3 enligt mitt senaste VUL som va i 5+5. 
  • Emmissara
    LillaEmma skrev 2016-10-24 16:56:12 följande:
    Hur gick det på vul idag?
    de gick bra, fick se vårt lilla mirakel ligga och sprattla med benen och armarna haha :D 
  • Emmissara
    Melam skrev 2016-11-03 13:40:59 följande:

När under 2017 är alla beräknade?

25 maj
Svar på tråden Bf 2017 Kalmar/Öland