Inlägg från: Anonym (Stanna inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stanna inte)

Oplanerat gravid

Om du valt att lämna honom så är de ju för att du tycker inte att ni passar ihop och redan har svårigheter i förhållandet. Ett barn ska aldrig binda någon till förhållandet, utan du ska isåfall stanna kvar av kärlek till sambon och inte pga ett barn.

Det kommer heller inte underlätta med ett litet barn som ni inte får sova för. Småbarnstiden tar knäcken på många förhållanden och folk får kämpa i förhållandet. De är inte lätt med en liten, men självklart många glada stunder att minnas :)

Ni skulle behöva sätta er ner och prata hur ni vill ha det. Om ni väljer att behålla det, kan ni då träffas som vänner? Ni båda kan ju inte heller, för barnets skull, flytta långt bort heller om någon av er vill de i framtiden. Barnet har rätt att träffa båda föräldrarna lika mycket.

• Anonym (Stanna inte)
    Anonym (Hjälp) skrev 2016-07-26 13:08:08 följande:

Jag vill inte vara en ensamstående förälder. Skillnad hade varit om pappan till barnet plötsligt dött, men vill inte annars.Just nu är jag så förvirrad. Jag vill inte att mitt barn ska ha separerade föräldrar. Egentligen tycker jag mycket om min sambo men jag ville bara vara helt själv. Men jag vet inte om jag klarar av att göra en abort..

Som en redan nämnt, de finns lägenheter som sitter ihop med två ytterdörrar. Tom har en berättat att dom köpte varsin radhuslägenhet och så öppnade dom en dörr igenom varandras boende. De finns ju en de lösningar om man tycker något sådant kan funka.
Svar på tråden Oplanerat gravid