• filippas

10 veckors som inte kommer till ro på dagen, hjälp!

Har en 10 veckors bebis som verkligen inte kommer till ro på dagen

Vagnen funkar inte, hon kan somna i sele men så fort jag lägger ifrån mig henne vaknar hon. Jag kan stå o vagga henne lugn men det tar tid o lägger jag ifrån mig henne så vaknar hon efter en kort stund.

Hon blir skittrött, ögonen står i kors o ögonen röda. Vet inte vad jag ska göra.

Blir så svår att lägga på kvällarna.

Helammar fritt. Stup i kvarten känns det som, går runt två timmar mellan matningarna.

Har ni tips o råd? Jag tappar det snart..

• Svar på tråden 10 veckors som inte kommer till ro på dagen, hjälp!
  • Carambolan

Ta en långpromenad och låt henne sova i selen?

• lövet2

10 veckor - det är fullt normalt att du inte kan lägga i från dig henne när hon sover. Själv har jag "lurat" ungarna genom att lägga dem på lekfilten när de somnat, och så har jag suttit på golvet med en hand eller fot på dem. Då har jag kunnat dricka kaffe, läsa eller göra allt möjligt en stund. Åtminstone kopplat av.
    Att amma varannan timme i den åldern är mycket vanligt. Många ammar oftare än så.

• Alexi

Men somnar hon inte vid bröstet? mina barn kunde ligga vid bröstet i timmar, äta, sova, äta, sova...

• aerial

Min son kunde bara sova på mig när jag satt i soffan så det blev många timmar framför tv:n.

• Anonym (x)

Hon vaknar för att det känns annorlunda när du har lagt henne ifrån dig. Ifall du lägger henne i sängen på ett vanligt bomullslakan, så kan det kännas jättekallt mot kroppen om hon har tunna kläder på sig. Försök med att vira in henne i något, ligg bredvid, och när hon har somnat drar du dig försiktigt därifrån. Då försvinner inte det varma och mjuka runt henne.

Svar på tråden 10 veckors som inte kommer till ro på dagen, hjälp!