• Vyssanlull

Hur blev brösten efter förstoring?

Funderar på att göra mina bröst några storlekar större, inga jättebomber men har inte mycket kvar efter amning och tycker de är hängiga och trista nu.
    Jag undrar dock om brösten blir plastiga efter förstoring? Har läst om att kroppen kan skapa nån slags extra vävnad runt inlägget som gör att de blir hårda, förlorar känsel och blir liksom "kalla"? Det låter ju som en mardröm, vill ju att de ska vara fortsatt mjuka och absolut inte förlora känseln?
    Sen undrar jag vilka andra problem ni stött på?
    Vilken sorts inlägg har ni?
    Ungefärlig kostnad?
    Syns det att de är fejk?

• Svar på tråden Hur blev brösten efter förstoring?
  • mammaåten

Det bildas alltid en vävnad runt saker som kommer in i kroppen, men det du beskriver är kapsel - det är en komplikation och något man kan köpa extra försäkring för (3000-5000kr) och får åtgärdat av kliniken.

(Nästan) alla kan få bröst som ser och känns helt naturliga om de vill. Allt handlar om hur mycket man lägger i vs hur man själv ser ut kroppsligt.

Hur mycket det kostar varierar från klinik till klinik men vanligast mellan 35-45000 fär vanlig förstoring.

• Vyssanlull

Tack för svaret!
    Vilka sorters inlägg finns det och vilka är "bäst" om man vill ha bröst som ser naturliga ut?

• sommarbruden

Jag fick inga problem alls och är supernöjd med form och känslan. Visst idag så kanske jag skulle ha valt lite större eftersom jag har vant mig vid storleken nu.
    Jag har runda silikon 850ml framför muskeln. Innan så var jag nästan helt platt efter att ha tränat mycket och vill vara ganska hård i kroppen.
    Jag rekommenderar dig att ta dig tid och fundera mycket hur du vill ha dom.

• MissUniverse

Jag är supernöjd med mina! Hade obefintliga bröst innan så ville inte ha bomber och ville att dem skulle se naturliga ut, och det gör dem verkligen! Mina är mjuka och känns inte alls fejk och ser väldigt naturliga ut också. Jag la i 325ml i varje bröst och betalade 39 000kr på estetisk kirurgi i Ockelbo. Hade inga komplikationer alls och har aldrig ångrat mig! Om du känner att du vill göra det så kör på, du kommer inte ångra dig! Se bara till att det är DU som bestämmer storleken och ingen annan så blir du garanterat nöjd :) lycka till!

• mammaåten

Många som vill ha "naturliga" är inne på anatomiska (lite mer skidbacke från början), men de är mycket hårdare än om man väljer ett par runda inlägg.
    För att få det naturligt kan man gå ner i profil, tex välja en mellan profil istället för en hög profil så ser det oftare naturligt ut. 
    Hur stora du ska ha kan läkaren ge ett bra svar om då han ser var som passar din kropp.

Går du dit och säger att du vill ha större men mjuka och naturliga bröst så kommer han att ge dig ett förslag som passar dig och din kropp :)

• Flisan79

För mig är naturligt otroligt viktigt när jag ska göra mina. Därför har jag kommit fram till följande (ha i åtanke att jag utgår från mina förutsättningar):

Mellanprofil
    Ca 350-400cc
    Ovanför muskeln
    Släta
    Mjukaste coh

Som tidigare nämt blir anatomiska ofta naturliga visuellt men för att de ska hålla sin dropform så finns de bara i hårdare coh. Tror mjukaste är coh 2+

Oavsett om du väljer framför eller bakom muskeln så rekommenderar jag dig att välja en kirurg som är bra på båda. Skulle det bli problem så vet du att kirurgen klarar av att flytta implantaten fram/bak.

• Vyssanlull

Tack för era svar!

Har någon av er tappat känseln i bröstet efteråt? Det är jag livrädd för...

Hur funkar mammografi?

Är det värt att lägga ca 55000 kr på akademikliniken i sthlm eller är det ok att "nöja sig" med nån billigare? Dvs. är dyrare alltid bäst?

• Flisan79
    Vyssanlull skrev 2016-08-09 14:12:07 följande:

Tack för era svar!

Har någon av er tappat känseln i bröstet efteråt? Det är jag livrädd för...

Hur funkar mammografi?

Är det värt att lägga ca 55000 kr på akademikliniken i sthlm eller är det ok att "nöja sig" med nån billigare? Dvs. är dyrare alltid bäst?

Luras inte av priset. Akademikliniken är långt ifrån bäst, spec på bröst. De använder dessutom väldigt mycket anatomiska.

Några av de jag hört bäst om i Stockholm och som jag själv väljer mellan (har hängt på plastikoperationaforum POF i snart 7 år och läst och läst och läst) är proforma (då framförallt dr Gribbe) och laser och estetik (dr Höijer). Båda tillhör de billigaste och enligt mig de bästa. Båda kan både bakom och framför.
  • orolig92

Jag gjorde mina på citadellkliniken i Landskrona och är supernöjd!! Fick jättemycket stöd och hjälp för att hitta rätt inlägg just för mig. Valde 350, bakom muskeln ???? mina är mjuka och ser helt naturliga ut, är väldigt smal så min läkare (Peter Cosmo) ville inte göra för stora så att det blev två bollar.
    Där kostar det 42000 och då får du en övernattning med superbra service inkluderat också!

• Hannah4

Hej
    Du ska absolut lägga lite extra pengar på att få det bra. Akademikliniken tror jag är jätte bra. Jag har varit där också men inte för brösten.

Jag har inte förlorat känseln och jag har silikon. Jag tror dock att saltlösningar kan kanske ge mer naturliga bröst. Mina bröst ser väl naturliga ut utifrån men utan kläder så syns det att de har implantat.

Svar på tråden Hur blev brösten efter förstoring?