Under fertilitetsutredning 2016
Jag har PCO och blev gravid på första och fjärde enkelkuren. Första kuren slutade i missfall (har haft tre missfall/MA sammanlagt), men fjärde kuren gick bättre, är i vecka 33+6 nu :)
Jag har PCO och blev gravid på första och fjärde enkelkuren. Första kuren slutade i missfall (har haft tre missfall/MA sammanlagt), men fjärde kuren gick bättre, är i vecka 33+6 nu :)
Nja, ganska lätt vet jag inte, allt som allt försökte vi i cirka 3 år, med något enstaka uppehåll. Första gången jag blev gravid var det utan någon hjälp alls (hade en period med regelbunden mens), andra gången med hjälp av rosenrot, tredje gången pergotime. Och nu fjärde gången med hjälp av pergotime igen :) Jag hade uppehåll med Pergon till och från, både eftersom mensen försvann några månader efter senaste missfallet, och för att vi flyttade och jag bytte jobb. Så åt fyra kurer Pergo på ungefär 8-12 månader (minns inte exakt) :)
Jag vet, allt ska hända på en gång ;)
Okej då förstår jag, ja jag har alltid trott att pergotime ska vara mirakelmedicinen som hjälper alla med pco och vips så är man gravid, riktigt så verkar det ju inte vara tyvärr haha.. Men det är så skönt att höra att några kurer kan göra så att det faktiskt händer! Rosenrot har jag hört talas om men tänkt att det bara är en "bluff"
men för dig hjälpte det? Då kanske man ska satsa på det också! :)
Men det är ju ändå super! Tyvärr fick jag ju inte ägglossning på denna kur, om jag inte fått det senare än de 7 dagarna jag testade på..
Tack för att du delat med dig och stort lycka till med bebbe och livet som mamma!