• Ledsamt

5 år och bajsar på sig

Hej alla där ute, jag tänker göra en lång historia kort men vi behöver verkligen hjälp!

jag har en dotter som är 5 år och bor varannan vecka hos oss.

Innan sommaren så bajsade hon på sig flera gånger om dagen och enligt hennes mamma aldrig där vilket vi tyckte lät väldigt konstigt då det händer på dagis också.

Vi fick träffa en läkare efter mycket om och men och då fick vi veta att han hade förstoppning långt in i tarmarna vilket vi förstod och va orolig för.

Efter ett par veckor med medicinering så blev det bättre.

Sen va hon 2 veckor hos oss och va så duktig att gå på toaletten och bajsade.

Sen va hon 2 veckor hos sin mamma och när hon kom tillbaka så va det kört igen. Bajsade på sig upp till 7 gånger om dagen.

Och nu bara fortsätter hon bajsa på sig, vägrar gå på toaletten .

Har någon samma problem? Vad ska vi göra? Snälla hjälp oss.

• Svar på tråden 5 år och bajsar på sig
  • Anonym (Mia)

Bajsar hon "ordentlig" eller de kommer kladd bara?

• Anonym (0o0)

Har exakt samma problem med.min 5år ingen. Vi går på barnmedecin med honom. Han hade med en förstoppning å då skall medecinen tas i minst 6 månader för att tarmen skall vila. Men så fort vi slutar med det så får vi börja om för han blir förstoppad igen.

• Ledsamt

Ska även tilläggas att hon blev avtvingad blöjan för tidigt då hon inte va redo att bara gå på toa.

• Anonym (Mia)

Min son "läckte" tills han var 10 år. Läkaren sa också förstoppning (standard vid de besvären) men vid kontraströntgen på hela tarmen såg man ingen förstoppning. Han bajsa dock inte stora mängder utan det var mer kladd i kalsongerna därav kallar jag det "läckte". Det var också varje dag och flera ggr på dagen. Mycket psykiskt påfrestande för honom då han absolut inte gjorde det med mening. Vi gav microlax på kvällarna men de hjälpte föga. (Pröva movicol men då blev problemen värre).

• Ledsamt

Min fru har precis pratat med dotterns mamma.

jag pratade med 1177 och försökte få lite råd och dom tror att det är psykiskt.

Så när min fru sa åt mamman att vi måste hjälpas åt kom det fram en jävla attityd precis som att hon inte brydde sig.

jag har så ont i magen över allt nu för jag vet varken ut eller in längre!

• Alexi

Vår femåring blev förstoppad i vintras, vi fick medicin men sen började vi fasa ut medicinen och då skedde precis det där, det kom i kalsongerna hela tiden. Nytt besök på barnläkarmottagningen och vi fick lära oss att man måste medicinera i minst ett halvår innan tarmen läkt helt.

Så se till att ni får typ movicol junior utskrivet omgående!

• Alexi

Sen så gjorde vi också så att när medicinen sattes in så mutade vi honom med att efter tio gånger ordentligt på toa så fick han en leksak han väldigt gärna ville ha. Detta för att bryta mönstret med att göra det i kalsongerna osv. Men man måste ju ha medicin först, annars kan de inte kontrollera vad som händer.

• Anonym (ingenkänning)

Vi har liknande problem som du. Liknande mönster och krångel med skum biomamma. Ni är inte ensamma. Forts följer för oss... Följer tråden!

• Ledsamt

Vi kommer kontakta HC imorgon. Men mamman avger sin attityd med att " ja, jag ställer upp" efter att min fru har tagit ett snack med henne då hon vägrar lyssna på mig!

Svar på tråden 5 år och bajsar på sig