Inlägg från: emeliiiiiie |Visa alla inlägg
  • emeliiiiiie

Rastlös 4-åring blir snart tokig!

Min son är så fruktansvärt rastlös och har länge varit det. Han frågar gång på gång "vad vi ska göra idag", "vem ska vi hälsa på", "vad ska vi göra imorgon" osv. Han har svårt att leka själv och vill ha full kontroll över hur dagen ska se ut och vill helst ha flera bollar i luften samtidigt. Nu har vi en bäbis här hemma och detta blir extra påtagligt, då vi ofta är hemma tillsammans och jag kan inte underhålla honom hela tiden. Nu är han bara hos oss varannan vecka då jag och hans pappa är separerade sen några år tillbaka, men då han väl är hos oss blir jag ofta så vansinnigt uppstressad och frustrerad, känner mig otillräcklig. Vet egentligen inte vart jag vill komma med detta inlägg, men någon som kan komma med något råd? Någon som varit i liknande situation? Tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Rastlös 4-åring blir snart tokig!
  • emeliiiiiie

Känns som att han borde lära sig att leka själv, ... Men att leka själv är svårt. Alla frågor om vad vi ska göra blir väldigt tjatigt , mitt tålamod tryter. Dessutom ställer han 100 frågor i minuten och vill ha saker på "hans" sätt..

Svar på tråden Rastlös 4-åring blir snart tokig!