Inlägg från: Anonym (Kleta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kleta)

Ogillar svenska tjejer svenska killar?

Anonym (el blatte) skrev 2019-10-02 16:40:35 följande:
    För att ordet blatte är lite som ordet n*** i USA. Ok om en blatte använder det men inte om en svensk gör det ;) Man använder det lite ironiskt....

Japp jag är som sagt blatte och de flesta av tjejerna jag känner har dejtat både svenska och andra blattar. Vissa har gift sig och bildat familj med svenskar andra med blattar, det är som sagt inte alltid ett medvetet val utan helt enkelt en fråga om vem man trivs bäst med. Varken en blatte eller en svens behöver ju nödvändigtvis vara en passande partner just för den tjejen, det är personkemi som avgör.
    Gulligt att använda den jämförelsen, som att invandrare i Sverige delar svartas historia i USA i form av slaveri och förtryck.

Nej ordet "Blatte" är fritt fram att använda, precis som "Svenne". Jag brukar se det som att det finns invandrare och att det finns "blattar" de första är den stora grupp invandrare som sköter sig och lever som vanligt, den andra gruppen är de som ger den första gruppen dåligt rykte.

Om svenska tjejer ogillar svenska killar vet jag inte, tror inte de flesta normala lyckliga tjejer bryr sig så mycket om jag ska vara ärlig. Känns ohälsosamt att ogilla andra på det sättet.
  • Anonym (Kleta)
    Anonym (el blatte) skrev 2019-10-02 18:32:57 följande:
    Gulligt att baka in en käftsmäll i ett gulligt ord som gulligt, skön passiv aggressiv style där kleta :)

Absolut, men syftet med att använda ordet blatte ironisk (du missade väl inte att jag skrev att det används med ironi?) är att avdramatisera ordet, lite som att bekräfta att man är på samma nivå som den man pratar med, jag är latino du arab men vi är båda blattar.. typ.  

Men det är hur jag ser på det och hur jag använder det, sen hur du ser på det och vad du tycker om ordet är upp till dig.
    Inte lika gulligt som "En käftsmäll till undergångsprofeterna" ^^

Men ja, det var lite onödigt av mig, så det ber jag om ursäkt för. Tycker bara det är så dumt med hela "exlusivitetsgrejen".

Som du sa, använd du det på ditt sätt så använder jag det på mitt.
Svar på tråden Ogillar svenska tjejer svenska killar?