Ogillar svenska tjejer svenska killar?
Anonym (el blatte) skrev 2019-10-02 16:40:35 följande:
För att ordet blatte är lite som ordet n*** i USA. Ok om en blatte använder det men inte om en svensk gör det ;) Man använder det lite ironiskt....Japp jag är som sagt blatte och de flesta av tjejerna jag känner har dejtat både svenska och andra blattar. Vissa har gift sig och bildat familj med svenskar andra med blattar, det är som sagt inte alltid ett medvetet val utan helt enkelt en fråga om vem man trivs bäst med. Varken en blatte eller en svens behöver ju nödvändigtvis vara en passande partner just för den tjejen, det är personkemi som avgör.
Nej ordet "Blatte" är fritt fram att använda, precis som "Svenne". Jag brukar se det som att det finns invandrare och att det finns "blattar" de första är den stora grupp invandrare som sköter sig och lever som vanligt, den andra gruppen är de som ger den första gruppen dåligt rykte.
Om svenska tjejer ogillar svenska killar vet jag inte, tror inte de flesta normala lyckliga tjejer bryr sig så mycket om jag ska vara ärlig. Känns ohälsosamt att ogilla andra på det sättet.