Abort eller ej? Hjälp
Tycker du ska försöka tänka lite längre fram än att bara fastna i resa och jobb.Behåller du så har du ett nytt barn som du kan få följa ett helt liv. Visst det var kanske inte planerat och visst det kanske orsakar lite extra krångel nu men om du tänker lite längre om ett år eller om två, tre år när du ser detta barn växa upp och kanske leka med sitt storasyskon så har jag väldigt svårt att tro att du kommer störa dig på att din resa inte blev riktigt som du tänkt eller att du fick vänta lite med att byta jobb. Tror istället du kommer undra varför du ens övervägde abort.
Ibland tänker vi att en abort ska göra livet lyckligare men de som har barn kan nog hålla med om att det är få saker som gör ens liv häftigare och lyckligare än att se sina barn växa upp. Så om man väger mellan ett helt liv med ett barn till att lära känna och älska eller ett snabbare byte av jobb och en drömresa så kanske valet inte blir så svårt?
Men jag kan förstå din oro över ork osv men samtidigt tror jag verkligen du går miste om nåt som du aldrig kan få tillbaka om du senare skaffar ett annat barn. Det liv som växer i dig nu går aldrig att få tillbaka senare. Jag skulle glädja mig över det nya livet och släppa tanken på abort. Kram till dig.