Abort eller ej? Hjälp
Fick precis veta att jag är gravid. Vi har redan en liten tjej på 4 månader bara. Min man har barn sen förut som kommer varannan helg och jag har två sen tidigare på heltid. Vi har pratat om ett syskon till lillan men inte såååå tätt! Vi ska åka på vår dröm resa i vinter och det låter kanske ytligt men kommer jag inte kunna unna mig en drink vid havet eller känna mig pigg och fräsch (får alltid foglossning nåt så grymt tex) jag hade tänkt söka annat jobb så småningom då jag inte riktigt trivs men hur ska jag göra om jag knappt hinner återgå till jobbet innan nästa barn kommer? Min man tycker jag ska bestämma då det är min kropp och jag som funderar över yrkeslivet men han vill behålla barnet och inte skaffa ett "nytt " barn framöver för det skulle kännas "fel" mot den lilla i magen. Jag måste bestämma mig snarast för abort innan det är för sent och jag vet inte vad jag ska göra!? Tänk om jag inte orkar med så små barn tätt? Blir bitter och känna att jag förlorat kropp och karriär och ork? Tänk om jag ångrar ihjäl mig och kommer sörja detta barn för alltid? Usch... några som har tips på hur jag kan tänka kring detta?