• Mim123

Nervös inför abort

Jag har nyligen kommit fram till att en abort är det bästa just nu! Pappan till barnet vill inte och jag känner inte att jag är mogen för att klara det ensam. Det har varit jobbigt och jag har gråtit massor. Om en vecka har jag fått tid till medicinsk abort och jag är så himla nervös. Nervös för att något ska gå fel! Är det någon som gjort detta och vill berätta om sin upplevelse av det hela? Jag är 20 år och detta är min första graviditet och första abort.

Vill även tillägga att jag inte känner mig tvingad till detta utan det är ett val som jag gjort då jag som sagt anser att det är de bästa just nu. Jag känner mig inte mogen och vill inte sätta ett barn till världen under dessa omständigheter. Men jag är nervöööös! Berätta gärna om era erfarenheter!

• Svar på tråden Nervös inför abort
  • Mim123

Ojdå, varför vägrar du det? :/ ja jag ska dit på onsdag och träffa en läkare samt kurator så jag hoppas att jag får svar på alla mina frågor då!

• Mim123

Vad skönt att det gick så bra för dig !

Det lugnar mig lite när jag hör det, jag hoppas verkligen att det ska gå bra för mig med. Har hört att man kan blöda i flera veckor efteråt och att smärtan är fruktansvärd. Jag brukar inte vara så känslig mot smärta men är ändå väldigt orolig. Jag är inte så rädd för smärta egentligen, är mest rädd för att det ska vara obehagligt eller hur jag nu ska förklara. Jag har så svårt för blod och är så himla nervös över att gå igenom detta ensam.

Tack så mycket för ditt svar!

Svar på tråden Nervös inför abort