Inlägg från: Troll lycka |Visa alla inlägg
  • Troll lycka

vul 6+0 ingen gulesäck

Hej!
    Skrivit en liknande tråd men glömde fråga en grej ang gulesäcken så startar en ny. Var på VUL igår, på tok för tidigt jag vet, i 6+0 (ca) pga liten blödning.
    Läkaren såg en fin hinnsäck på 15 mm. Hon tyckte hon såg en liten prick där inne men kunde inte tyda ngt. Så med andra ord såg hon ingen gulesäck el foster. Hon sa att detta var väldigt tidigt och därför väldigt vanligt. Jag fick en ny tid om en vecka för att se om ngt ändrats.
    Har ni varit på tidigt vul där man inte ens kunnat se gulesäcken? Det är där jag blir orolig. Fostret förstår jag att det kan vara alldeles för tidigt men borde hon inte ha sett gulesäcken?

Tacksam för svar! Blir galen snart! ;)

• Svar på tråden vul 6+0 ingen gulesäck
  • Troll lycka
    FiaLottaPäronkvist skrev 2016-09-03 10:07:42 följande:

Vecka 7 är saker och ting pyttepyttesmå!
    Även om det växer i rasande fart inuti dig så får du ge det lite tid att synas :)

Tack för orden <3 hoppas att du har rätt!
  • Troll lycka
    Februari16 skrev 2016-09-03 12:27:23 följande:

Jag var med om samma sak i vecka 6+2 förra året. Fick komma tillbaka i vecka 12+2 (evighetslång väntan!) och fick då se ett litet pyre som gjorde volter. Pyret sover nu vid mitt bröst och blir 8 månader nästa vecka Önskar dig lycka till!

Tack snälla för ditt svar! Hoppas detsamma gäller mig. Grattis till underverket!
  • Troll lycka
    yoshimi skrev 2016-09-05 19:15:49 följande:

Jag gjorde VUL i vecka 6+5 och det syntes ingenting, bara en tom fostersäck.
    Var tillbaka i vecka 7+4 och då syntes embryot med ett fint tickande hjärta.

Tack tack tack för ditt svar! VUL på tors igen... skitjobbig väntan, känner mig orkeslös o deppad men jag hoppas att jag har lika tur du hade.
  • Troll lycka
    Delilah2001 skrev 2016-09-06 16:56:47 följande:

Hoppas det går bra vid nästa undersökning ! Jag väntar också, gjorde vul i vecka 6+3, syntes inget foster, bara en liten hinnsäck. Läkaren sa att graviditeten var väldigt, väldigt tidig, och att jag blivit gravid 1-2 veckor senare än jag beräknat. Vilket inte känns troligt alls, för jag kan ju inte blivit gravid typ samtidigt som jag testade positivt? Ska tillbaka på fredag, då ska jag vara i vecka 9. Får se om det finns något liv, och om jag blir tillbakaflyttad.

Jag håller tummarna för dig!! Väntan e hemsk...
  • Troll lycka
    yoshimi skrev 2016-09-06 16:34:43 följande:

Jag fick beskedet vid första VUL att åka hem och invänta missfall.
    Fick en rejäl chock när jag var inne andra gången...

Hoppas att du får bra besked.

Vilken lycka!
Svar på tråden vul 6+0 ingen gulesäck