Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

Känns som det inte finns något annat val

Hej! Svår situation. Det får ni avgöra själva vad som är bäst egentligen. Jag tror jag skulle behålla barnet och försök få till bra försäkring eventuellt kolla hur länge de täcker. Sen skulle jag åka på resan så länge det går och komma hem innan om det behövs, sen måste man kolla var man kan bo under tiden ni/du inte har boende men det lär ju inte vara så lång tid. Man kan göra både och så att säga, behåll barnet samt åka en kortare resa. Jag vet det är bättre att kunna välja vilken datum passar bäst att ha barn. Men med tanke på att ni ville ha tätt samt att det tog lång tid att få till första barn jag tror jag skulle välja att behålla. Men som många skriver abort är fri i Sverige och ni behöver inte ge anledningar till varför inte ha barnet det räcker med att man inte vill just nu. Hoppas det löser sig på bästa sätt för er. Sen så är det lättare att säga "jag skulle göra si och sa" om man inte själv sitter med problemet men eftersom du startade tråden ville jag berätta vad jag tror jag skulle göra..

Svar på tråden Känns som det inte finns något annat val