Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Känns som det inte finns något annat val

Anonym (:() skrev 2016-09-04 09:02:28 följande:
    Nej fy för mig. Jag ska ju inte ha barn när jag funderar på abort pga att vi vid tiden inte kommer ha ett stabilt boende.
    Så att ha ett ostabilt boende några månader är det som ska avgöra?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (:() skrev 2016-09-04 09:02:28 följande:
    Nej fy för mig. Jag ska ju inte ha barn när jag funderar på abort pga att vi vid tiden inte kommer ha ett stabilt boende.
    Det är ju faktiskt så du själv resonerar. Att det inte är resan det beror på, utan på att ni inte har ett boende under tre månader. Att det är därför du ska göra abort.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (:() skrev 2016-09-04 11:08:52 följande:
    Ja, vi sa ju upp lägenheten under tiden vi är iväg, eftersom vi därefter flyttar in i en annan lägenhet när vi kommer hem. Vi har ju alltså boende, men i ett annat land. Det är ju huvudsaken till att jag inte vill sätta ett barn till världen, och heller inte vill utsätta min då 1åring för att eventuellt vara bostadslös om vi inte kan lösa det på något annat vis. 
    Har du ens försökt att lösa boendefrågan?

Är verkligen 3 månader i en husvagn, på ett hotell/vandrarhem eller hos någon släkting ett skäl att abortera ett barn? När du vet att det tog 3 år att få första, när du som någon annan skrev kan åka med och vara där kanske halva tiden? Och när ni verkligen vill ha barnet?

Har du kollat försäkringar genom din mans jobb?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (:() skrev 2016-09-04 11:31:00 följande:

Ja, som sagt, vi håller på att kika på det för fullt. Men eftersom det redan gått åt än massa pengar, så är det inte helt lätt att kanske ha dubbla hyror, köpa husvagn etc. Det tog 3år ja, under den tiden fick vi även missfall. Så gravid kan jag bli, om än kanske inte lika lätt som många andra. Det ger ju givetvis ingen garanti att jag blir det igen, såklart. Men jag är inte så orolig som många andra tycks vara för den sakens skull i denna tråd. 

Får kika på den saken också! Men tvivlar på att försäkring täcker mig och min graviditet, men helt klart värt att kollas upp! 

Fast om din man åker genom jobbet, så måste en del av kostnaderna täckas av hans arbetsgivare. Sedan bokar man väl inte biljetter som inte går att boka av, om man har små barn, ni hade ju kunnat få ställa in resan av andra skäl än en graviditet? Hur resonerade ni angående det?
  • Anonym (Fia)
    LexaK skrev 2016-09-04 15:32:59 följande:

Alltså jag tycker familjeliv o de flesta andra forum på nätet är ställen där vuxenmobbning får ske fritt fram. Antagligen människor som mår dåligt själva, WT människor, folks som tror de är bättre än andra och att just DERAS åsikt är den absolut rätta. Man blir mörkrädd av vissa inlägg här, hur folk beter sig mot andra människor..

Jag skrev ett råd till dig förut om hur du eventuellt kan tänka i detta läge som du befinner dig i. Jag tycker du TS är ansvarsfull som tänker igenom det här ordentligt, det är inte fel alls på något sätt. Jag själv blev gravid när jag inte var beredd trots skydd. Vi diskuterade också fram och tillbaka hur vi skulle göra men innerst inne ville vi behålla så det gjorde vi. Har en fantastisk son på 7 år idag som jag aldrig skulle vilja vara utan. Men man tänkte ju igenom saker innan, vill vi det här 100%? Kan vi försörja barnet? Osv

Finns så många barn idag som finns till av sina föräldrars "misstag", som inte är älskade, lever med psykiskt sjuka föräldrar, i fattigdom och missär osv. (Vanligare än man kan tro)

DU TS är ansvarsfull som tänker igenom det här ordentligt innan. Jag önskar dig lycka till i vad ni än bestämmer er för, det kommer säkerligen bli bra för er, för de enda som känner er är ni själva.

Nu lämnar jag denna tråden ????

Det jag tror att många vänder sig emot, är att TS skriver att de vill behålla barnet. Men sedan överväger de ändå abort pga ,för många, väldigt svaga skäl. 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (:() skrev 2016-09-04 17:58:26 följande:

Vad som är svaga själ för dig, kan vara starka nog för mig, oss. Ni vet ju inte alls vad vi sitter i för situation i grund och botten, vad för förutsättningar vi har. Ni vet bara vad jag har skrivit. Jag kan inte påstå att det är svaga själ, att tänka till en extra gång före, när man inte ens vet om vi vid tillfället har ett boende, jag skulle heller aldrig för mitt liv vilja föda utan sambon, och vem skulle ta hand om dottern om jag måste förlösas under tiden han är iväg på resan? Ni kan ju inte bara förmoda att vi har vänner, familj och släkt i närheten. 

Jag är trots allt klok nog att överväga och tänka på alla scenarion innan jag bara hastigt fortsätter graviditeten. Det blev fel denna gången helt enkelt. Man står för konsekvenserna och lär sig av sina misstag. Vi är inte mer än människor. 

Klart du får svar efter vilka uppgifter du lämnar. Tror du vi kan läsa dina tankar?

Du får naturligtvis göra som du själv vill. Men du får nog räkna med att dina skäl räknas som svaga. Känns som att du vill ha medhåll av andra för att göra abort. Men om du nu är så säker och tycker era skäl är så starka, varför då fråga vad andra tycker?

Och skälet att du inte vill föda utan din man. Ja, för de flesta är det väl bättre att få ett efterlängtat barn, än göra abort för att mannen kanske inte kan vara med på förlossningen? 

Känns så fel när det är ekonomin som avgör, speciellt när ni inte verkar ha dåligt med pengar. Jag menar folk kan ta lån på flera miljoner, ha råd att bo utomlands i flera månader. Men om barnet du väntar nu skulle kosta lite mer än ni trott, då överväger ni abort. Vad kostar ett boende för er under några månader?
Svar på tråden Känns som det inte finns något annat val