Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Känns som det inte finns något annat val

Gör abort. Om en mamma ens tänker så här så ska hon inte ha barn. Hur kommer det att bli de resterande 18 åren? När ett viktigt beslut som måste tas, kommer barnet alltid att hamna i andra hand. Gör abort, för barnets skull. 

• Anonym (Hm)

Ja, fy för dig, hur många (svenska) mammor ser du sitta på gatan med ett barn i famnen? Non.

NI bestämde er för att inte använda preventivmedel, det var ERT beslut. Efter att ni bestämde er för att inte använda preventivmedel så:

1. Bokade ni en resa
    2. Sa upp lägenheten
    3. Bokade in en operation

Det var ERT beslut

Sen "råkade det" det sig att ni blev gravida och nu passar det inte in i ert schema. Stackars barn som föds till världen och kommer helt fel in i sin mamma och pappas schema. Jag och min man sa vi kör, händer det så händer det, och det hände, och vi justerade schemat därefter. Men att du ens funderar på att ha en abort för att "justera ditt livsschema" skrämmer mig. Så ja, ha en abort, återigen, med tanke på hur du tänker vad det gäller barn så ska du inte ha flera barn. Gör abort, rädda barnet. 

• Anonym (Hm)

Du bor i Sverige, ett av de bästa I-länderna, så tror aldrig att de skulle lämna en mamma med en nyfödd på gata. Bra att du medger att ni gjorde ett misstag att INTE skydda er, det nämnde du aldrig i ditt första inlägg, men det förändrar allt, jag har mer empati för er. Kanske att abort är det bästa, ni avgör vad som är bäst för barnet. 

• Anonym (Hm)
    Varför skrev du ens på Familjeliv om du ändå tycker att ditt och din sambos beslut är det bästa? Ville du bara ha feedback för att höra att abort var det bästa beslutet? Om nu majoriteten av de svar du har fått, INTE håller med dig, kanske det säger en hel del? Men jag håller med dig, gör abort. Men håller med av en annan anledning, du vill göra abort för din egen bekvämlighet, jag tycker att du ska göra abort för barnets bästa. Och börja med preventivmedel, IDAG OCH FÖR ALLTID.
  • Anonym (Hm)

Jo, visst hör jag hur det låter: en väldigt självisk mamma som har blivit gravid, och tyvärr så passar det inte in i ert livsschema. Hm, handlar inte om er egen bekvämlighet? Vad handlar det om då? Är väldigt intresserad av att veta. Nej, ni vet inte vad som är bäst i er situation, uppenbarligen, annars skulle du aldrig ha skrivit in på Familjeliv. Ja, TYVÄRR så faller beslutet på er, tråkigt nog för barnet, som jag hoppas aldrig kommer att födas.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Usch och fy) skrev 2016-09-05 01:11:36 följande:
    Vilken otrevlig, obehaglig och empatilös person du verkar vara...
    Otrevlig, ja. Obehaglig, kanske. Empatilös? Det är inte jag som väljer bort ett liv framför en resa, vart finns empatin där?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (hmhm) skrev 2016-09-05 20:59:33 följande:

Nu har jag inte läst hela tråden men det verkar som att signaturen "hm" inte kan få barn.

Nej stämmer inte, har 2 helt underbara döttrar som jag älskar över allt annat och försöker att göra allt för, men det upprör mig när vissa tar så lättvindigt på ett människoliv. 
Svar på tråden Känns som det inte finns något annat val