• bricken

IVF-hösten 2016

Jag tar och hoppar in här i tråden då vi väntar på kallelse från Akademiska i Uppsala. Förhoppningsvis (eller?... också sjukt nervös inför eventuell behandling) hinner vi med vår första IVF nu under hösten innan jul (med alla helgdagar etc) om kallelsen inte kommer försent (ska ju funka i tid med cyklerna också). 1,5 månad sen remissen skickades in, och ska ta max 3 månader enl. dem, så borde väl bli hyfsat snart ändå? Nån annan som är på ackis och som har koll på hur lång väntetid de har där?

32 år och än så länge oförklarat barnlösa, försökt strax över året. Har vi all tur i världen så tar det bara lång tid för oss, eller så lyckas på inseminationsförsöken vi gör i väntan på IVF (och som vi betalar ur egen ficka).

Vill hursomhelst gärna få lite inblick i vad som komma skall, eftersom jag räknar med att IVF bli nödvändigt för oss med, då insemination har låg chans att lyckas. Så hänger på här under väntan. Lycka till ni som är i full färd med behandlingar!!!

• bricken
    gammelpysen skrev 2016-10-09 07:28:09 följande:
    Välkommen. Hoppas det går bra. 
    Varför betalar ni insemination ut egen ficka?
    Tack!

Jag vet inte hur det ser ut i andra landsting (själv bor jag i Stockholm) men här betalar de inte för inseminationsförsök. Antar att det beror på just att det är ganska dålig succes-rate, IVF är ju mycket effektivare (om än mycket jobbigare vad jag har förstått. 

Det fanns ett alternativ som var att byta ut ett IVF-försök mot tre inseminationsförsök istället, men det tyckte vi lät dumt. Så nu gör vi ins. privat i väntan på kallelse från Akademiska, och hoppas på det bästa!

Är så orolig för att vi inte ska hinna komma igång med behandlingen innan jul, orkar verkligen inte vänta mer än nödvändigt. Utredningen fastnade också mitt i sommaren, så blev inte helt klara med den förrän efter fyra månader.... 
  • bricken

och grattis Veronica, hoppas det går vägen!! Det ger en ju sannerligen lite hopp som verkligen behövs inför de stundande behandlingarna

Svar på tråden IVF-hösten 2016