• Jadu

IVF-hösten 2016

ammela skrev 2016-10-16 12:08:45 följande:

Hoppar in lite här med en liten fråga bara. Ni som gör ert första IVF på sahlgrenska nu, när skickades remissen in? Kom ni in på kortvarselkön eller fick ni en inbokadtid i den "vanliga" kön?

Står i kö sen juni och väntar å väntar å väntar. Håller tummarna för er alla som är igång!!

Vår remiss skickades i början av maj o vi ställde oss i kort varsel listan o fick en tid genom den i augusti o i fredags började jag med sprutorna.
  • Jadu
    Juliii86 skrev 2016-11-08 20:07:17 följande:

Väntar fortfarande svar från Sahlgrenska om jag får börja detta året eller om det blir att börja om nästa år.

Vet du om sahlgrenska stänger julveckan eller hur d gör?!
  • Jadu
    Juliii86 skrev 2016-11-09 21:34:38 följande:

Det spelar nog inte så stor  roll längre om det blir av i år eller nästa :) Men jag blir ändå glad om får försöka i år.Jo bm sa att de tyvärr stänger i julveckan, fick en bokad tid vecka 50 så det är sista veckan för december som är öppet. Jätte tråkigt!

Attans, då blir det nytt försök nästa år för oss. Men kan vara skönt med paus nu under jul oså.
  • Jadu
    Juliii86 skrev 2016-11-10 20:44:33 följande:

Ja, det är tråkigt att de har stängt sen förstår jag också att de vill ha ledigt och fira jul och nyår tillsammans med sin familj. Jag känner att det kanske är lika bra att man börjar nästa år med behandlingen då det kan vara en stressig månad med julklapp, maten osv. Man vill ju helst inte ha en stressig månad när man gör uttag och insättning, vad jag tycker. Men det känns som det blir nästa år eftersom de inte har hört av sig än. Nästa vecka blir det att ringa och höra med dem.

Ja klart de ska göra det :)

V 3 blir nästa äggplock för oss.

Så känns som skönt att ha stressfri vardag tills dess. Så 2017 blir vårt år ist:)
  • Jadu
    Juliii86 skrev 2016-11-12 20:44:07 följande:

Jaha ok så ni får göra det nästa år istället :) men det är ändå ganska snart så det är ju inte så lång tid väntan. Åh hoppas att det tar sig för er nästa år :)

Aa de sa att jag måste vänta en cykel och sen även om det inte hade behövts var de fullbokade året ut.

Det hoppas jag med.

Så nu tar jag paus från familjeliv och återkommer nästa år:)
Svar på tråden IVF-hösten 2016