IVF-hösten 2016
Äggplock igår. 7:e färskförsöket...
Äggplock igår. 7:e färskförsöket...
Blev plockad på 21 ägg varav 11 blev befruktade. Vet att det är ett bra resultat men brukar ha högre andel befruktade. Hur gick det för er då?
Jag måste bara fråga, är det normalt att känna av kraftig mensvärk.. kände det igår lite grann och trodde det var på grund av dålig mage.. men idag kände jag igen samma värk fast en liten stud och nu känner jag mer och mer att värken kommer i livmoder. Aldrig känt så här förut, liknar som en kraftig mensvärk. Det verkar som verken kommer mer o mer... känner av det tydligare för varje dag. Hoppas inte det är mensen som är på g. Dagarna innan mens har jag aldrig mensvärk bara bruna flytningar som kan komma en vecka innan eller bara några dagar innan. Håll tummarna för mig att det är en liten som gror!
Sedan upplever jag att det börjar bli svårare och svårare att föra in lutinus i slidan, känns som att det tar stopp. Jag har inte ont av den som det gjorde från början. Det känns mer som att det har svullnat. Har googlat och läst att det är vanligt att det blir så av tabletterna :)
Det som stör mig mest av allt är mina bröst som ömmar fruktansvärt och dom känns som ballonger. Jobbigt att ligga på mage då det svider och gör ont.
Nä fy, nu känns det som att jag klagar en del på mitt inlägg haha, det var absolut inte min mening. Kände bara att jag behövde få ur min irritation.
Jag måste bara fråga, är det normalt att känna av kraftig mensvärk.. kände det igår lite grann och trodde det var på grund av dålig mage.. men idag kände jag igen samma värk fast en liten stud och nu känner jag mer och mer att värken kommer i livmoder. Aldrig känt så här förut, liknar som en kraftig mensvärk. Det verkar som verken kommer mer o mer... känner av det tydligare för varje dag. Hoppas inte det är mensen som är på g. Dagarna innan mens har jag aldrig mensvärk bara bruna flytningar som kan komma en vecka innan eller bara några dagar innan. Håll tummarna för mig att det är en liten som gror!
Sedan upplever jag att det börjar bli svårare och svårare att föra in lutinus i slidan, känns som att det tar stopp. Jag har inte ont av den som det gjorde från början. Det känns mer som att det har svullnat. Har googlat och läst att det är vanligt att det blir så av tabletterna :)
Det som stör mig mest av allt är mina bröst som ömmar fruktansvärt och dom känns som ballonger. Jobbigt att ligga på mage då det svider och gör ont.
Nä fy, nu känns det som att jag klagar en del på mitt inlägg haha, det var absolut inte min mening. Kände bara att jag behövde få ur min irritation.
Men oj de är ju jätte bra! :)
Det är väl nästintill räknat som överstimulans?
Dom plockade 10 ägg på oss. Dom skulle ringa igår om inget blivit befruktat. Men de gjorde dom som tur var inte. Får veta vid insättning idag hur många som blivit befruktade.
Men oj de är ju jätte bra! :)
Det är väl nästintill räknat som överstimulans?
Dom plockade 10 ägg på oss. Dom skulle ringa igår om inget blivit befruktat. Men de gjorde dom som tur var inte. Får veta vid insättning idag hur många som blivit befruktade.
Okej va spännande. Får man fråga av vilken anledning de skulle bli totalfrys? :)
Jaha, jag förstår. Då hoppas vi att symtomen lägger sig och att din kropp vill samarbeta. <3
Jag brukar säga att jag inte blir så påverkad av hormonerna.... men när man börjar gråta till "Trinny & Susannah" kan man ju börja fundera....????
Fått klartecken på undersökningen idag. Har fortfarande en del vätska kvar i buken och lite stora äggstockar och äggblåsor men det blir återföring imorgon!
Och jag ruvar på två st. Första försöket. Jag är gammal, 41 år.. inga barn. Testdag 5/11. Olidligt lång väntan.....:)
Jag gjorde det men negativ... gjorde ett cb vanlig och digital veckoindikatorn. Japp, det är mitt första och ska göra nu mitt andra.
äggplock idag, fick tydligen ut 8 ägg så vi ser hur det blir. Men något jag undrade över var insättningen. Dem sade att klarar sig mer än 5 så blir det insättning på måndag, annars om det blir mindre än 5 så blir det insättning på fredag. Någon som vet varför det blir så?
då förstår jag bättre, tack!!! tyckte det lät lite konstigt, men nu förstår jag mycket bättre. Så då vore det väl bättre chans ju längre de odlas innan insättning?
efter äggplock, hur länge har ni haft ont?
Idag börjat blöda. Kan nog lägga ivf nr 7 bakom mig....