IVF-hösten 2016
Det gör jag med. Så fantastiskt häftigt! :) Jag fick testdag den 7/11...
Det gör jag med. Så fantastiskt häftigt! :) Jag fick testdag den 7/11...
RD 2 här och nu börjar det jobbiga - redan. Jag känner efter och önskar och ber om ett hugg, en nidblödning eller något tecken på att det går vägen. I lördags vid insättning var jag så lycklig och allt kändes så bra, som att det skulle funka. Nu, 3 dagar senare är man helt nojig igen. Det kommer bli en lång ruvning....
Hur går det för er andra som ruvar? Symtom?
Japp, två tydliga streck. Grattis!
Grattis! Vad roligt :)
Men det är ju olika test så då kan man väl inte riktigt jämföra? Det är ett plus fortfarande :) sen beror det väl på hur utspätt urinet är i början innan hcgt börjat öka ordentligt?
Jag plussade i förra veckan när vi bokat in provtagning av spermier inför ivf. Hoppas bara att det tar sig nu bara, var på VUL för att jag ville se så att det såg normalt ut så att vi inte avbryter utredningen etc i onödan. är lite i chock för detta var verkligen inte väntat då pergotime inte verkade funka och jag fick nej på att höja dosen och beskedet att ivf är det med bäst möjligheter...
3 DAY TRANSFER
Hur går det för dig???
Hur går det för dig???
Officiell testdag idag, är på resa men kunde inte låta bli. Det har väl tagit sig?
Grattis! :) Är det 2 embryon dom satte in?
Jag känner igen mig. Har precis likadant. Från att jag vaknar till jag går och lägger mig. Superillamående och kräkningar. Man vill inte klaga men fy va jobbigt det är. Har blivit sjukskriven för jag är nästan sängliggande. Äter lergigan Comp. som hjälpte mer förra graviditeten. Sist höll det i sig till vecka 14, Sex veckor kvar.... har inte så mycket tips än att småäta hela tiden men det hjälper inte så mycket heller.
Åh! Jag får börja med ny behandling. Måste bara vänta på mensen ska starta igång vilket känns som det ska börja nästa vecka :) Är det någon ska börja sprutor denna månad? Känns som alla fått plus :)
Förstår det. De dubblade min mängd medicin på andra försöket men fick ut ÄNNU färre ägg då. Bara 3 stycken. Men de 3 var toppen och den sista av dem ligger i mig nu. Så de e inte mängden som avgör heller. Jag är fullt inställd på ETT barn och tänker att det är lyxigt nog. Att få ett. Så att vi inte har fler ägg i frysen spelar inte så stor roll just nu. Försök ta hand om varandra och tänk positivt. Sista gången nu när jag lyckades så var det som att jag VÄGRADE tänka att det inte hade tagit sig. Jag orkade inte ens tänka det. Utan tänkte bara att jo men kanske!