• MrsLussebulle

IVF-hösten 2016

Hej!

Tänkte hoppa in här även om oktober nu har passerat :) Jag och min man har gjort en IVF i Falun nu i oktober (kort protokoll med Menopur) och har testdag lördag 12/11. Tjuvtestade idag och tyvärr var det negativt, så antagligen är det kört. Har en son på 2 år som blev till på första IVF-försöket och den gången testade jag positivt på RD11 (han var ett 2-dagarsembryo). Den gången blev bara ett ägg befruktat (av 3 mogna) så turen var på vår sida. Den här gången fick vi 9 ägg och samtliga befruktades och 7 st hade delat sig vidare till dag 3 då vi satte in vårt 12-celliga embryo. 2 st klarade sig till frysen. I februari i år blev vi spontant gravida, men det slutade i missfall vecka 8. Vi är oförklarligt barnlösa (nu är vi ju inte barnlösa längre, men anledningen till att det är svårt för oss att bli gravida är fortfarande oförklarlig).

Hoppas det är ok att jag hakar på här :) har läst igenom det mesta i tråden. Vill säga grattis till alla som nyligen plussat och lyckönskningar till ni andra som väntar eller ska göra nya försök.

Svar på tråden IVF-hösten 2016