• ammela

IVF-hösten 2016

Hoppar in lite här med en liten fråga bara. Ni som gör ert första IVF på sahlgrenska nu, när skickades remissen in? Kom ni in på kortvarselkön eller fick ni en inbokadtid i den "vanliga" kön?

Står i kö sen juni och väntar å väntar å väntar. Håller tummarna för er alla som är igång!!

• ammela
    Juliii86 skrev 2016-10-16 14:23:20 följande:

Eftersom jag opererades och det blev missförstånd skickades min remiss i februari detta året och satte mig i kortvarsel, blev uppringd i juni men kunde tyvärr inte komma in just då. Så jag fick ny tid i augusti och började med sprutorna i september månad då jag fick min mens nyligen när jag var hos dom i augusti plus att det var fulltbokat hela september då kändes det ingen mening med att vara i kortvarsel när jag ändå fick vänta en månad.

Hur kort varsel va det då? Samma dag eller nån dag efter?
  • ammela
    Juliii86 skrev 2016-10-16 15:27:30 följande:

Min väntetid var på 7 månader och i september skulle jag fått mitt officella tid. Eftersom jag blev uppringd 30 juni skulle det bara vara första mötet där dom informerar hur ivf går till och juli månad var sjukhuset stängt. Fick en ny tid i augusti så en månad blev det i kortvarsel. Det hade inte spelat någon roll om jag hade kommit den 30 juni hade jag inte kunnat börja med medicinen ändå.

Menar från samtalet tills du skulle va där! Är själv på kortvarsellistan och är osäker på om de ringer och vill att man kommer samma dag eller kan det vara dagar innan.
  • ammela
    Juliii86 skrev 2016-10-16 15:41:56 följande:

Ok, nej det minns jag inte, tror de ringde en vecka innan eller samma vecka. Har inget minne alls så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det. Trodde du menade något annat.

Ah okej! Stort tack för dina svar iaf! :) Kul att du kommit igång, hoppas det går bra för er!!
  • ammela
    Tintin31 skrev 2016-10-16 16:53:06 följande:

Vi blev uppringda tack vare kort varsel-listan och fick komma dagen efter. Börjar med sprutor om 3 veckor..

Spännande! Hur länge stod ni i kö?
  • ammela
    typjag skrev 2016-11-12 11:35:07 följande:

Officiell testdag idag!

Stort grattis!!
  • ammela
    typjag skrev 2016-11-16 20:38:31 följande:

Ödets ironi! Precis när vi plussar efter att ha lagt 100 000 kr på ivf detta året och precis använt vårt sista embryo på privatkliniken fick vi brev från sahlgrenska att det är vår tur i kön! Haha så kan de bli

Känns ju segt! Grattis till graviditeten!

När kom er remiss till sahlgrenska?
  • ammela
    Juliii86 skrev 2016-12-24 12:55:57 följande:

hej tjejer!

Jag behöver eran hjälp!! Jag vet inte om jag vågar tro på att detta är sant? Är på ruvardag 10 och jag kunde bara inte hålla mig för jag har känt mig så konstigt de senaste dagarna så därför bestämde jag mig att få svar nu eller aldrig.

BM säger ju att man inte ska testa sig tidigt innan testdagen för att inte få falsk positiv men stämmer det verkligen? Måste jag då vänta med och bli glad över mitt plus?

Är i chock!! Har liksom inte fattat det än att jag har plussat? Vi har försökt i över 9 år utan att lyckas. Kan det verkligen vara sant?? Snälla hjälp mig!

Skickar med en bild!

Är bara att hoppas att det är sant!! God jul till er! Håller tummarna!
Svar på tråden IVF-hösten 2016