• 91erica

IVF-hösten 2016

Juliii86 skrev 2016-10-02 15:10:53 följande:

Idag var jag på VUL för att se om hur det har gått för mig med medicinen och läkaren kunde se 6 st ägg som såg bra ut och att det finns 3 st som är i liten storlek. Han vill att jag ska fortsätta med sprutorna tills på onsdag för att ge dom 3  små en chans till att växa sig och han trodde att dom kommer växa sig nästa vecka. Så jag blev inbokad till äggplock på fredag och på söndag blir det insättning trodde dem men det får man se sen hur det blir. Jag är i totalt chock att jag har kommit så långt att snart blir det insättning. Har längtat så mycket för det här och är man äntligen här. Hoppas, hoppas det går bra på fredag! Håll tummarna för mig :D:D:D

Åh va kul att höra. Jag håller tummar och tår för er!!! :)

Jag börjar med gonal-f på tisdag, och har mitt första vul på måndagen där efter. Känns otroligt att de äntligen är så nära! Om allt går som önskat så har vi liksom denna månaden ett litet embryo som växer i magen. Känns galet.

Stort lycka till, till er!
  • 91erica

Så kul att följa er alla här. Jag håller tummarna för er! :)

Är på 4 dagen med gonal-f imorgon börjar jag med orgalutran också. Och på måndag har jag mitt första vul.

Hur är orgalutranen?

• 91erica
    Kezza skrev 2016-10-16 14:46:13 följande:

Jag ska göra mitt första äggplock imorgon och är sjukt nervös!

Brukar det göra mycket ont under själva ingreppet och hur brukar det kännas efteråt? Har ni kunnat arbeta dagarna efter äggplock?

Hur gick de för er idag? Hade också äggplock idag! :)
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-17 18:18:02 följande:

Jo, det gick väl ändå rätt bra måste jag säga :)

Förra helgen fick jag en cysta punkterad och det gjorde så ont att få lokalbedövningen att jag idag bad att få morfinet först vilket jag fick. Morfinet gjorde att jag inte kände av sprutan lika mycket. Själva ingreppet gjorde lite ont men gick att genomlida då jag fick mer morfin vid två tillfällen.

Vi fick ut 7 st ägg vilket jag är jätteglad för jag inte hade räknat med så många då jag har dåliga äggreserver. Labbet ska ringa imorgon mellan 15-16 och berätta hur många ägg som blev befruktade.

Hur gick det för er? :)

Va bra att du bad om de.

Kul att du fick ut såpass många då. Jag hoppas på goda besked för er. :)

Allt gick bra för oss med. Lite obehagligt va de ju men mestadels blir jag så imponerad av vad man egentligen kan göra! Så otroligt!

Dom plockade ut 10 ägg och ska ringa innan 15 om inget av äggen lyckats bli befruktat. Hoppas inte se deras nummer på telefonen idag, så nervöst ju.

Förhoppningsvis blir de återföring imorgon. :)

När ska ni tillbaka?
  • 91erica
    gammelpysen skrev 2016-10-18 05:51:56 följande:

Testade i morse, negativt. Helt kört med andra ord. Så jävla jobbigt.

Beklagar! Alla tankar till er! <3
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-18 11:34:48 följande:

Vad roligt att det gick bra för er också :)

De olika klinikerna verkar ha olika sätt de gör det på för "vårt" labb ska ringa i eftermiddag och berätta hur många ägg som blev befruktade och då berättar de även vilken dag det blir återföring. Läkaren sa igår att det blir antingen onsdag, torsdag eller lördag.

Vilken klinik går ni på?

Det är ju så fruktansvärt nervöst och jag har svårt att inte tänka på resultatet!

Kör ni vanlig ivf eller icsi?

Jag håller tummarna för att de inte ringer till er idag då! :)

Ja, de är nog olika på många plan. Dom har inte ringt i alla fall. Så de blir insättning imorgon! :)

Vi kör ICSI och går i Linköping. Ni då?

Har ni hört något om hur de gått? :)
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-18 19:32:15 följande:

Vad roligt att ni får insättning imorgon. Hoppas att det går bra! :)

Vi går på RMC i Malmö.

Vi fick veta att av de 7 äggen var endast 2 st mogna och bara ett ägg blev befruktat (via icsi). Vi ska ringa till labbet kl.09.00 imorgon och se hur den lille rackaren mår. Om allt är som det ska blir det insättning 11.30.

Hoppas att det är vårt lilla guldägg! :)

Ja de blir spännande.

Jag hoppas verkligen de blir insättning för er med och att de går hela vägen för oss båda. Och alla andra i tråden såklart! <3
  • 91erica
    Mabe skrev 2016-10-18 19:44:04 följande:

Äggplock igår. 7:e färskförsöket...

Men åh, hade ni de med?

Hur gick de för er?
  • 91erica
    Mabe skrev 2016-10-18 21:44:22 följande:

Blev plockad på 21 ägg varav 11 blev befruktade. Vet att det är ett bra resultat men brukar ha högre andel befruktade. Hur gick det för er då?

Men oj de är ju jätte bra! :)

Det är väl nästintill räknat som överstimulans?

Dom plockade 10 ägg på oss. Dom skulle ringa igår om inget blivit befruktat. Men de gjorde dom som tur var inte. Får veta vid insättning idag hur många som blivit befruktade.
  • 91erica
    Mabe skrev 2016-10-19 08:06:10 följande:

Ja jag ligger lite på gränsen för överstimulering.... får alltid många ägg. Ska in på koll på fredag för att få besked om det blir återföring på lördag eller totalfrys.

Okej va spännande. Får man fråga av vilken anledning de skulle bli totalfrys? :)
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-19 17:20:26 följande:

Nu ruvar jag för första gången på ett litet embryo. Det känns så overkligt :)

Vad har jag att vänta mig fram till testdag (3/11)?

Det gör jag med. Så fantastiskt häftigt! :) Jag fick testdag den 7/11...
  • 91erica
    Mabe skrev 2016-10-19 17:21:11 följande:

Ifall de tycker att symtomen inte klingat av eller blivit värre samt om vätskan i buken ökar på sig.

Jaha, jag förstår. Då hoppas vi att symtomen lägger sig och att din kropp vill samarbeta. <3
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-19 19:37:30 följande:

Åh, vad roligt! :)

Hur många av era ägg blev embryon?

Vilket läkemedel tar du nu efter insättningen?

Dom plockade ju 10 och 9 av dom var mogna. 5 blev befruktade. Jag upplever de lite men dom sa att de va normalt. 1 var bättre än dom andra. När vi kom hade de delat sig till 4 celler men innan insättning hade de hunnit dela sig till 6.

Jag tar lutinus.

Ni då? :)
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-19 22:52:48 följande:

Det låter ju toppenbra med 5 embryo :)

Jag tar crinone.

Ja de kanske är bra. Haha har ingen uppfattning om vad som är bra eller inte. ;)

Hur många av era ägg blev embyon då? :)
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-20 07:42:45 följande:

Vi har bara det embryot som jag nu ruvar på. Labbet sa att embryot såg fint ut och att de trodde mycket på det så vi hoppas att det utvecklas till en liten sommarbebis :)

Det hoppas verkligen jag med på! :)
  • 91erica
    Mabe skrev 2016-10-21 16:46:15 följande:

Fått klartecken på undersökningen idag. Har fortfarande en del vätska kvar i buken och lite stora äggstockar och äggblåsor men det blir återföring imorgon!

Åh va kul. Stort lycka till. :)
  • 91erica
    4Aan skrev 2016-10-21 16:43:43 följande:

Hej ny här och började m sprutorna igår !

Idag mår jag görilla ????

Någon annan som mått illa dagen efter första sprutan?

Välkommen till gruppen! :)

Nej jag kände ingen mer biverkning än att jag va mer lättirriterad än vanligt. Men läs på fass om läkemedlet. De är säkert en biverkning.
Svar på tråden IVF-hösten 2016