• Veronicasnart30

IVF-hösten 2016

angiiee skrev 2016-10-08 19:43:23 följande:

Hejhej :) längesen jag skrev här men hur går det för alla ?

Är det några som ruvar ? Eller är snart där ? :)

Har någon kommit så långt till testdag ? :)

hej, ruvar för fullt och har testdag på fredag.

Men har tjuvtestat hela helgen och dom visar positivt :) men

vågar inte ta ut nått i förskott.

• Veronicasnart30
    Newbie84 skrev 2016-10-09 18:44:55 följande:
    Ja kanske man ska säga nästa gång någon frågar om syskon att jo vi har försökt ett tag och behöver nu genomgå en utredning för att kunna påbörja ivf. Kanske man slipper fler frågor på ett tag :) ,

Med min sista mening Menar att jag inte visste att äggstickor inte funkar med pco.
    Men eller hur! Nej det är, tror jag, LH-värdet som kan vara förhöjt hos oss med pcos och det är det värdet som höjs innan ägglossning i vanliga fall (LH-peaken) hos alla kvinnor i fertil ålder. Stickorna reagerar på detta värde och därför kan ägglossning förutspås inom visst antal timmar. Men hos oss med pcos kan stickorna visa falskt positivt. Det suger att vi som verkligen behöver veta när ägglossning sker inte kan se det på hemmafronten så att säga. 
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-09 15:55:12 följande:

Jag har både goda och dåliga nyheter. Av alla 4 ägg som de plockade ut blev ett befruktad och resten gick inte att rädda. Ett som inte blev befruktat, ett som inte blev mogen och ett som blev befruktad men överlevde inte. Jag visste det, visste att något skulle gå illa, så nu har jag ett befruktad som lever i mig och jag hoppas, eller jag vet inte om jag vågar hoppas, att den fäster som den ska. Det känns tråkigt att bara ha ett som överlevde men vad ska man göra? Om denna omgång inte blir något då ska de kanske öka min dos eller ge mig den långa protokollen. Anledningen till de gav mig en försiktig dos var att jag har PCO och de var rädda att jag skulle bli överstimulerad...Sen kunde inte läkaren svara på varför min vänstra äggstock var fylld med väska, det fanns ju inga ägg alls.
    Nä jag vet inte vad jag känner just nu. Känns bara skit alltihop...Självklart är jag glad att jag fick ett fint befruktad ägg samtidigt som jag känner att det kommer inte ta sig, det känns jobbigt just nu... Förlåt för en deppig inlägg, behövde skriva av mig...

Många har redan skrivit det jag tänkt skriva.Vad trist att "bara" ett ägg överlevde men skönt att det åtminstone blev ett men jag förstår verkligen att livet suger ibland och att det är så orättvist att vissa bara tittar på ett par kalsonger och blir gravida.Jag håller verkligen tummarna för att det ska gå bra för dig/er.

• Veronicasnart30
    MinStoraLängtan skrev 2016-10-09 22:14:55 följande:

Veronica!

Håller tummarna för plus på fredag!

Tack snälla du och jag håller tummarna för dig och alla andra här inne!
  • Veronicasnart30
    typjag skrev 2016-10-10 13:43:07 följande:

Åh Veronica jag blir så avundsjuk å glad för din skull! Jag har äntligen fått mens och därmed ett preldatum för insättning, den 27e okt. Jag längtar längtar och hoppas hoppas att det ska vara 4 gången gillt. Någon som har insättning runt samma dagar?

Tack men jag vågar inte ta ut nått förrän testdagen. Jag förstår hur du känner dig och jag håller tummarna att det går bra den 27e okt. :)

• Veronicasnart30
    bricken skrev 2016-10-10 19:00:50 följande:

och grattis Veronica, hoppas det går vägen!! Det ger en ju sannerligen lite hopp som verkligen behövs inför de stundande behandlingarna

Tack men jag vågar inte ta ut nått förrän testdagen. Jag berättade för IVF kliniken i måndags men dom ville ändå vänta tills testdagen så det inte var någon medicin som låg kvar och gav felaktigt resultat. Det enda som kan påverka är ovitrelle men den är ur kroppen för 2,5 v sen.  Så jag förstår inte va dom pratar om. Men man blir ändå nojig. jag gör test varje dag och snart förbrukat alla tester inom sverige :) nu är det bara två dagar kvar och shit vad dagarna går långsamt.
  • Veronicasnart30
    Newbie84 skrev 2016-10-10 21:11:02 följande:
    Ah ok, tror det funkade bra med digitalt från Cb men blev så dyrt. Nu kör jag med de vanliga jag har kvar men fick aldrig något superstarkt streck. Får väl fortsätta tills vi får en ivf tid.

Grattis förresten till plus :) har du några känningar?
    Tack men egentligen är det testdag på fredag och innan dess vågar jag inte riktigt tro det men jag har värk i magen och ömma bröst till och från samt illamående. Men allt kan ju bero på andra saker som lutinus.
  • Veronicasnart30
    Niaa skrev 2016-10-11 12:17:09 följande:
    Så roligt att läsa! Håller tummarna för sommarbebis!
    Jag hoppas vi alla får en sommarbebis :)
  • Veronicasnart30
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-13 15:29:38 följande:

Tjuvtestade, kunde inte låta bli. 
    Vågar jag hoppas?????
    Det är med en blastocyst och jag är helt omstimulerad (ruvardag 8) officiell testadag ruvardag 12.

Förlåt men vet inte hur jag vänder bilden:/

Grattis! Vad skoj!
  • Veronicasnart30
    Niaa skrev 2016-10-13 11:22:01 följande:

Sex ägg blev det, lite mindre än vad vi hoppats på men förhoppningsvis bra ägg. Imorgon mellan 15-16 får vi reda på hur många som befruktats och när vi kan förvänta oss återföring.

Vi fick ut 5 ägg varav 4 befruktade. En är i frysen och en är förhoppningsvis kvar därinne. Håller tummarna att det går bra för er.

Svar på tråden IVF-hösten 2016