Inlägg från: Ljunggren |Visa alla inlägg
  • Ljunggren

Skulle du kunna göra abort?

Jag svarade "Vet inte" då jag ärlig talat inte vet om jag skulle klara av att välja bort ett "barn" som jag ändå vet att det blir i slutändan. 

Jag har nu ett barn och två påväg och mina tidigare planer var endast två barn då jag tänkt att jag inte har "tid" till fler. Men nu när vi fick "en på köpet" har jag värderat om och tycker tre barn är det rätta! 
    Däremot vill jag inte bli gravid fler ggr efter detta (om nu allt går som det ska) och jag kommer göra allt i min makt för att inte bli gravid igen. Men om jag blir det, får jag värdera läget då. För jag har ju märkt nu att en "överraskning" kan vara väldigt välkommen och kanske omvärderar jag min förmåga om jag blir gravid en tredje gång? 

Visste ni förresten att om man blir gravid med tvillingar i Norge, är det tillåtet att abortera en av barnen.. Sjukt enligt mig! 

• Ljunggren
    Jennie med ie skrev 2016-09-12 09:49:24 följande:

Mer sjukt än att man får abortera båda? Eller det enda om man är gravid med "bara" ett barn? Varför?

Ja, precis det tycker jag. Varför? För att man då inte väljer om man ska vara gravid eller inte, utan man väljer bort ett av barnen vilket jag inte kan förstå. 

Jag är inte emot abort.
  • Ljunggren
    Jennie med ie skrev 2016-09-12 10:04:39 följande:

Nej man väljer inte bort om man ska vara gravid eller inte, däremot om man ska få ett barn eller två på samma gång vilket är en betydande skillnad. Själva ingreppet i sig rent medicinskt innebär ju samma sak egentligen.

Vi ser inte likadant på denna fråga, det är ok. Ha en trevlig dag!
Svar på tråden Skulle du kunna göra abort?