Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

Hur går en förlossning till?

Jag har fött två barn, men tänkte berätta om förlossning nr.2.

Vaknade vid 2 på natten och tyckte det kändes lite konstigt i magen. Inte ont, men att nåt var på gång. Tänkte att jag likväl kan gå upp och duscha och raka mig eftersom det säkert sätter igång under morgondagen...

Efter duschen började det göra mer ont och jag väckte mannen. Ringde förlossningen och de sa att jag skulle ta värktablett eftersom det nog är ett tag kvar.

Vid 4 hade jag så sjukt ont. Väntade in i det längsta (bara vart vaken 2h) men då var vi tvungna att åka in.

Hade väldigt ont i bilen och när vi hade en bit kvar började jag få krystvärkar. Han undrade om han skulle stanna bilen eller köra...vi valde det sistnämnda...

Kommer till sjukhuset och mannen ringer till förlossningen och säger att vi är här och att bebisen är på gång. De säger att han ska hämta en rullstol till mig. Jag står och hänger mellan två bilar och känner huvudet halvvägs ute...
    När han kommer med rullstolen skriker jag att jag för helvete inte kan sitta ner!!
    Då ringer han igen och säger detta och då blir det fart!
    Ut kommer två st springandes och jag blir lagd på en bår. De börjar gå, men när jag säger att -jag skojar inte, den kommer nu! Då blev det fart igen.
    Hinner precis in på rummet (dörren hinner inte stängas och inga handskar hinns att få på) och få av byxorna och då kommer sonen ut på båren.

Han föddes 05.49... 3h och 49 min efter jag vaknade och knappt en timme efter jag ringde förlossningen och de bad mig ta värktabletter... Det gick sjukt snabbt.

Svar på tråden Hur går en förlossning till?