• youngandbeautiful

Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?

Hallå allihopa! 

I början av mars ungefär började jag misstänka att jag var gravid, tog ett test som visade negativt men grav. symptomen fanns fortfarande kvar så efter ungefär två veckor testade jag mig igen. Det var enkelt att räkna ut när jag blev gravid då jag bara hade haft sex en gång under denna period. Ungefär en vecka efter att jag hade testat positivt fick jag en blödning och tänkte då att jag hade fått missfall. Blev självklart lite ledsen men tänkte inte så mycket mer på detta efteråt. 

De senaste veckorna har min mage växt otroligt mycket, har till och med fått bristningar på sidan av magen, detta trots att jag har gått ner i vikt i övrigt. Har även haft som mensvärk och ryggvärk som kommit och gått de senaste veckorna. Jag har alltså inte haft sex sedan i slutet av januari så om jag skulle vara gravid är jag i vecka 37. Har haft några blödningar sedan dess men har utgått från att dessa varit mens, dessa blödningar har dock varit mycket mindre och varat kortare än min mens. Tog ett grav. test i måndags som visade negativt och slappnade då av tills en kompis sa att grav. test inte funkar så sent i graviditeten. 

Så nu till min fråga: Är det möjligt att jag är gravid trots några blödningar och ett negativt grav. test i V. 37? Kan tillägga att jag inte tar några p-piller eller liknande.

Skulle uppskatta svar på detta otroligt mycket då jag är rejält orolig, studerar och bor hemma så det är verkligen inte läge för en bebis just nu..

/ mvh orolig 

• Svar på tråden Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?
  • Linnea1304
    stellanocte skrev 2016-09-23 17:41:00 följande:

Är det bara jag som anser att om man går igenom en hel graviditet utan att upptäcka det måste man vara i någon slags grav förnekelse eller chock?

Att någon skulle bli gravid trots preventivmedel, fortfarande ha mensliknande blödningar, inte känna fosterrörelser, ha en liten mage och inte ha några övriga symptom är så osannolikt att det inte är möjligt.

Det är ovanligt ja. Men faktum är att det händer. Och då med kvinnor vars omgivning inte heller märkt något på dem. Varken gravidmage eller någonting. Jag har själv en bekant som fick reda på att hon var gravid när hon åkte in på akuten för smärtor och tydligen hade värkar...  Vågar påstå att hon var långt ifrån den enda till att bli chockad. Hon är ju långt ifrån den första kvinnan man stött på som varit gravid. Men de vanliga typiska tecknen fanns helt enkelt inte där. Märkliga saker händer varje dag :) allt från katastrofer till mirakel
  • Tess1990
    stellanocte skrev 2016-09-23 17:41:00 följande:

Är det bara jag som anser att om man går igenom en hel graviditet utan att upptäcka det måste man vara i någon slags grav förnekelse eller chock?

Att någon skulle bli gravid trots preventivmedel, fortfarande ha mensliknande blödningar, inte känna fosterrörelser, ha en liten mage och inte ha några övriga symptom är så osannolikt att det inte är möjligt.

Alltså de finns människor som lever osannolika och omöjliga liv överallt

Född med hjärtat på utsidan av kroppen, lever med en halv hjärna, två fungerande livmödrar, lever med ALS 40+år trots att läkare sagt att man har max 2år kvar, blir träffad av blixten flera gånget och överlever, det är bara några exempel på "osannolika saker som inte är möjligt"

Att missa en graviditet väldigt länge är varken omöjligt eller osannolikt egentligen, alla reagerar inte starkt på hormoner och kroppen kan luras totalt

Du vet ju inte om preventivmedlet inte fungerar förren du blir märkbart gravid, men märks de inte, hur ska du då veta att de inte fungerade?

Och vissa har regelbundna blödningar under graviditet, eller har oregelbunden normalt att utebliven/oregelbunden inte är något säkert tecken

Allas livmoder är inte centrerade och växer utåt, vissa har lutande mot ryggen och vem fasen har inte haft bubblig mage och lite tarmproblem?

Alla blir inte illamående, får foglossning eller annat

Gissar att du utgår ifrån dig själv eller stereotypisk graviditet när du säger att de måste bero på förnekelse eller chock?
  • Demina läkare
    Tess1990 skrev 2016-09-23 21:25:08 följande:
    Alltså de finns människor som lever osannolika och omöjliga liv överallt

Född med hjärtat på utsidan av kroppen, lever med en halv hjärna, två fungerande livmödrar, lever med ALS 40+år trots att läkare sagt att man har max 2år kvar, blir träffad av blixten flera gånget och överlever, det är bara några exempel på "osannolika saker som inte är möjligt"

Att missa en graviditet väldigt länge är varken omöjligt eller osannolikt egentligen, alla reagerar inte starkt på hormoner och kroppen kan luras totalt

Du vet ju inte om preventivmedlet inte fungerar förren du blir märkbart gravid, men märks de inte, hur ska du då veta att de inte fungerade?

Och vissa har regelbundna blödningar under graviditet, eller har oregelbunden normalt att utebliven/oregelbunden inte är något säkert tecken

Allas livmoder är inte centrerade och växer utåt, vissa har lutande mot ryggen och vem fasen har inte haft bubblig mage och lite tarmproblem?

Alla blir inte illamående, får foglossning eller annat

Gissar att du utgår ifrån dig själv eller stereotypisk graviditet när du säger att de måste bero på förnekelse eller chock?
    Word! Det händer hela tiden. Det är inte ens ssk ovanligt, om man jobbar på en större klinik. Extremt jobbigt å chockerande för pat ibland, men brukar ofta gå så bra i slutändan. Ang forts mens, rglb el ej, är det få pat som reag på om blödningsmängden minskar. Det är ofta välkommet å inget man noterar ssk.
  • Regnbågsdröm

Hon kommer inte skriva här hur det går. Rätt tydligt nu. Så jäkla tråkigt, snuvade på konfekten

• Randig

Står i hennes profil att hon bara är 17 år, så om hon visade sig vara gravid har hon nog ganska så fullt upp just nu, antar att hon tex fortfarande bor hemma.

Kanske upptäckte de att bebisen inte mådde bra dessutom och hon var tvungen att förlösas och ligger därför inne på sjukhus nu. Så förstår att det kan ta ett tag att svara.

Om det inte svarats på någon vecka eller 2 så kan det nog vart en trolltråd kanske.

Svar på tråden Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?