• vi259

BF 27 Maj-3 Juni

Hej!

tänkte kolla om de är fler än mig som har BF  någongång mellan 27 Maj -3 Juni? Tycker alla grupper lätt blir så stora så tänkte kolla om de går att göra en mindre = )

• Svar på tråden BF 27 Maj-3 Juni
  • vi259
    anyhere skrev 2016-09-24 21:05:11 följande:

Jag har! Går jag efter mensen är det bf 5 juni och efter äl är det bf 3 juni. Jag går efter äl så imorgon går jag in i vecka 5

Första barnet och är ifrån Stockholm

vad roligt=) Jag har bf ca den 31 maj tror jag. Känns helt sjukt.
    För mig är de 3 dje gången fast det är 7 år sedan sist och ny karl så känns som första igen. Bor i Luleå
  • vi259

Vad roligt att fler hittar hit:)

Har ni ringt barnmorskan än?:) och vad har ni för symtom?

• vi259

Idag ringde jag bm. Var riktigt nervös innan! Ska dit den 12/10 för hälsosamtal:) var så häftigt att få ett grattis då bara gubben och jag vet detta:) på fredag ska jag även träffa en sjukgymnast om mina fogar:)

• vi259
    Ankissen skrev 2016-09-28 08:28:56 följande:

Hej! Får jag vara med här? Jag har BF i slutet av maj med tredje barnet om allt går vägen. Detta är en liten Hoppsan, som vi inte planerat och vi ser på detta med skräckblandad förtjusning. Jag och mannen har två barn sen tidigare som är 11 och 7 år, så detta blir en verklig sladd. Vi har dessutom haft fyra missfall, varav två av dem varit extra jobbiga mentalt och fysiskt. Jag kan på grund av detta inte låta bli att undra varför egentligen jag utsätter mig för detta igen. 

Alla mina graviditeter har jag ringt om ett tidigt VUL. Kanske för att jag hade två missfall redan innan första barnet och aldrig riktigt kunnat lita på att det finns något därinne. Denna gång funderar jag dock på att låta bli. :)

Jag har ont i brösten, kunde inte sova på magen i natt. Jag kissar ofta, periodvis jätteofta. Jag har lite molvärk till och från och är grymt trött. Orkar ingenting efter jobbet och måste varje morgon rota fram kläder åt barnen ur tre stora IKEA-påsar med blandat tvätt som jag inte orkat sortera. Jag mår illa tidvis, men inte så jag fått kräkas (än). Och dessutom fick jag +3 på CB digital i natt klockan fyra när jag ändå var uppe och kissade och fick för mig att testa. :)

Självklart är du välkommen hit:) vaf roligt med åldern på dina barn, vi har samma spann här hemma ungefär, yngsta blir 7 i januari och äldsta vart nyss 11.

Jag funderar på att ringa gyn och se om ja kan få en vul tid. Tror lixom inte på det att det är något där.
  • vi259
    ejh97 skrev 2016-09-28 07:03:44 följande:

Ringde och bokade telefontid vid mvc nyss. De ringer tillbaks om en timme. Känns så overkligt!

När fick du tid? :)
  • vi259
    Emppo skrev 2016-09-28 10:19:53 följande:

Hej.

Får jag haka på? Håller nämligen med om att dom andra grupperna lätt blir lite stora, sen skrivs de så mycket så man missar en hel del. 

Plussade i förrgår. Chock!! Har fått kämpa som attans både med 1:an och 2:an och nu med 3:an blev de inte ens att vi började försöka. Så har väldigt svårt o tro på detta än haha.

Bf 30 maj! Tjej på 30 år som bor i Luleå :)

Välkommen hit och stort grattis:) visst är de en konstig känsla att inte kämpa. Min nr 2 kom till efter 1,5 år och pergotime. Denna första månaden
  • vi259
    Emppo skrev 2016-09-28 10:31:13 följande:

Tack! :) Ja då förstår du också att man har svårt o tro på detta. :) 

Var det planerat för er nu? 

Med första tog de ca 2 år och med andra 1,5 år. Vi hade egentligen inte planerat ett till men vi sa att de blir om de blir. Ville inte ha hysterin igen att vi måste göra de när man har äl, utan vi tog de som de kom. Och se va dom hände :D haha.

Jo denna var halvplanerad. Vi har förr sagt aldrig en gemensam då vi har en rejäl hög barn varannan vecka. Men fick panik då yngsta började sexårs haha. En månad senare sitter jag här gravid. Haha jag hade sett fram emot hysterin men nejdå den fick ja inte. Men bättre att det gick fort:)
  • vi259
    ejh97 skrev 2016-09-28 21:42:22 följande:

12 oktober :)

Samma dag som mig:)
  • vi259
    ejh97 skrev 2016-09-29 10:33:39 följande:

Hur långt gången är du? :)

5+1 idag :) du då?:)
  • vi259
    Emppo skrev 2016-09-29 14:28:40 följande:

Någon annan som har sjukt mycket molvärk? Man tror mensen ska komma hela tiden haha

Jag har det tillochfrån hela dagarna:( börjar fundera på om det ska vara så?! Och flygningar är hemsk så känns som jag får mens konstant
  • vi259

Vi ska försöka hålla det hemligt så länge som möjligt. Visst skulle någon fråga berättar vi annars kommer det en överraskning i slutet på maj haha. Det kommer bli kaous när vi berättar så vill helst klara mig så länge som möjligt.

• vi259
    Emppo skrev 2016-09-29 21:22:52 följande:

Varför tror du de blir kaos? :/

Vi har barn på varsitt håll men detta blir första gemensamma. Mängden barn här varannan vecka är härlig:) alla i släkten har sagt sedan vi träffadrs för 6 år sedan att hoppas ni inte skaffar. En till och jag har verkligen kännt mig färdig förut. Sedan sa jag upp mig från jobbet för 4 veckor Sedan! Blev inte poppis i släkten
  • vi259

Alltså jag måste fråga. Är det någon fler än jag som slutar med nikotin nu? Jag mins det inte som såhär svårt

• vi259

Ja jag tar också en dag i taget. Varit fri sedan måndag kväll nu. Första dagarna drog jag bara ner. Men drömmer tom om cigg! Äter nå kopiöst med skitsaker hela dagarna istället.

• vi259
    Flippfloppan skrev 2016-10-01 09:27:05 följande:

Hej!

Åh får man vara med här? Har enligt appen BF 30/5 som flera av er andra. Det är första gången för både mig och min sambo. Är det någon av er som haft ngn liten blödning de första veckorna och när skriver ni in er på mvc?? :)

Känns toppen med fler i exakt samma fas som en själv, de e så Mycket frågor och tankar som snurrar

Välkommen hit:) jo vi är ett helt gäng med bf 30/5:)

Jag har inte haft någon blödning alls ännu och ska på hälsosamtal på mvc den 11 eller 12/10

Kände också att jag ville ha en liten grupp för skiljer mycket i 4 veckors graviditet som det är i månadsgrupperna:) sedan blir man inte lika många
  • vi259

hoppar ur tråden nu. mf är nog här. Blodblandat som kommer ur mig nu=/

Svar på tråden BF 27 Maj-3 Juni