• SarahJ

BF 27 Maj-3 Juni

Jag kommer gärna med här. Som det ser ut nu så blir 3/6.

Plussade i måndags på em. Är fortfarande lite chockad. Måste tom ta ett digitalt igår på em och fick gravid 2-3 veckor.

Är tredje barnet. Första dottern född 2013 och andra nu i april. Kan säga att denna är inte planerad men välkommen. Har lite skräckblandad förtjusning.

Har ringt mvc och har inskrivning 25/10 och ultraljud 1/11.

Har dock flera missfall i bagaget tidigare så än vågar jag inte hoppas för mycket. Har fått utskrivet gulkroppshormon som jag ska börja ta.

• SarahJ

Jag har å mycket växtvärk, speciellt när jag stressar. Tyckte inte det var så här med de andra.

Efter mycket om och men så har äntligen fått ut Lugesteronet. Så vi hoppas det går vägen nu.

• SarahJ

2 vänner vet. Tänker berätta för mina föräldrar efter första ul som 1/11. Sen får vi se hur det blir med hans släkt.

Tänkte lägga flickorna bredvid varandra och om jag får en bild från ultraljudet bredvid. Sen skriver jag årtal vid alla. Får se hur länge det tar innan det klickar.

• SarahJ
    Emppo skrev 2016-09-29 21:24:32 följande:

Typ nå sånt tänkte jag också göra. Eller att yngsta håller upp en lapp där de står storasyster. Eller en filmsnutt där dom säger att de är en bebis i mammas mage. Många idéer haha

Jag fundera även på om jag sku skriva "äldst" vid den äldre och "yngst" vid den yngre som är överstruket för att under det står det "mellerst" eller nåt.

Med tvåan så använde jag säkerhetsnålar. Två stora och en lite mindre som stod på rad och en liten säkerhetsnål som var inuti en av de stora. =)
  • SarahJ
    Emppo skrev 2016-09-30 07:45:57 följande:

Roliga idéer tror du folk har förväntat att ni ska skaffa en till eller tror du dom blir chockade?

Jag har alltid velat ha tre men gubben har sagt att det räcker med 2.

Tror att de flesta kommer att bli chockade, speciellt när det är så nära yngsta. =)
  • SarahJ

Så ja, känner redan av foglossning... Tur att jag inte jobbar iaf.

Trött är jag hela tiden. Men kan ligga vaken några timmar på natten. Varannan vecka så är det svårt att sova på dagarna då maken jobbar på sjön så då blir jag ensam med hus, barn och hund.

• SarahJ

Efter missfall före bägge barnen så har jag lite svårt att tro på denna graviditet, att den kommer gå hela vägen trots att jag tar Lugesteron och är ordentligt illamående på kvällarna. Så nu måsta jag ta ett till digitalt för att se om veckorna har ändrats och det hade det! Hoppet stärktes lite iallafall! =D

Hur går det för er andra? :)

• SarahJ

Här är illamåendet som dominerar å. Inte lätt när jag är ensam varannan vecka med en 3 åring och en 5 månaders plus en hund som ska ha sina promenader.

Har du prövat armbanden? De tar bara bort udden av illamåendet för mig men de är på hela dagarna. Blir så slö av tabletter.

Bubbelvatten med citron och kalla saker funkar för mig att äta. Hittade köttfärssås i frysen som vi skulle äta idag med makaroner. Jag åt endast makaronerna och lite nektarin och clementin till.

Är inte orolig för att inte "hoppsan" får näring för jag har att ta av. Har gått ner ca 2-3 kg på två veckor nu. Är lite irriterad bara för att jag behöver energi för att klara av dagens göromål men att jag inte får i mig det.

• SarahJ

Hade sen tidigare läkartid med vul inbokat 1/11 men mina symtom har börjat minska så jag ringde mvc och fick en extra tid nästa måndag, då är jag v 8+2. Detta då jag har haft flera missfall innan bägge flickorna. Detta är min sjunde graviditet på 4 år och då har jag fött 2 barn och efter första så började vi försöka efter 9 månader.

• SarahJ

Grattis till nykomlingarna!

Imorgon bitti kl 8.10 är det vul. Får se om det är något där eller inte... :/

• SarahJ

Dagens vul började med att vi, läkaren och jag, inte såg nåt annat än ett svart "hålrum". Jag frågade om det är en ofostrig graviditet och han sa att det ser ut som det. Så min nästa fråga var ifall jag ska bli skrapad och det skulle hans kollegor få ta ställning till sa han.

I nästa stund sa han vänta lite nu, det är inte helt tomt. Det är nog något där. Och i samma stund som jag tittar på skärmen så ser jag hjärtat slå! =)

Han mätte "hoppsan" och fick den till 8+1. Vilket stämmer bra i och med att jag är 8+2 idag! Så imorgon är det inskrivning på mvc. =D

• SarahJ

Hur mår ni?

I morse var jag på ett extra ul och fick se en livlig "hoppsan". Är i v 12+2 men han mätte den till v 13+0. =)

Svar på tråden BF 27 Maj-3 Juni