• Guttmund

BF 27 Maj-3 Juni

Vilket bra initiativ! Var med i "BF Maj 2017" men där exploderade det snabbt! Glad
    Jag och min sambo har BF 30 maj, än så länge. Det är vår första knodd och vi är otroligt förväntansfulla och håller tummarna för att det ska gå hela vägen!

Vi bor i Värmland.

• Guttmund

Vad roligt att det börjar fylla på! :)

Jag gick in i vecka 6 idag, så väldigt tidigt, men symtom finns det gott om! Mår illa mest hela dagarna, inte direkt på morgonen och inte så jag behöver kräkas, men det smyger sig på under förmiddagen och stannar nästan hela dagen. Har huvudvärk. Är TRÖTT! Har ingen ork alls. Börjar få spänningar i brösten, är konstant hungrig och mer eller mindre molande mensvärk.

Vi hoppas verkligen lilla bluppen vill stanna så att det blir värk alla krämpor ;)

• Guttmund
    Emppo skrev 2016-09-28 13:59:56 följande:
    Gick också in i v 6 idag! ???? men inte lika mycket symptom som dig. Bara molvärk o ömma bröst än så länge. Mådde super dåligt med mina förra barn så inväntar illamåendet.
    Otroligt kul att vi är exakt synkade!!! Skrattande
  • Guttmund
    Jolly23 skrev 2016-09-28 14:00:17 följande:

Har bf 25/5 och bor i Värmland :)

Kul med en till från Värmland!!!
  • Guttmund
    Jolly23 skrev 2016-09-28 15:47:12 följande:

Jättekul! Vilken ålder är du och din sambo i???

Jag är 28 och min sambo är 33. Ni då?:)
  • Guttmund
    vi259 skrev 2016-09-29 10:50:55 följande:
    5+1 idag :) du då?:)
    Otroligt! Jag är också 5+1 idag!! Precis som Emppo också är!! Vi är tre stycken som är exakt synkade! Så himla kul!!
  • Guttmund
    An89 skrev 2016-09-30 07:09:51 följande:

Hej! Bra initiativ med en lite mindre grupp. Har bf 30 maj så är också 5+2 idag, så antar att jag också har exakt samma datum som flera av er?

:) Första barnet för oss, mkt glada men också lite svårt att förstå att det faktiskt är nåt litet som växer i magen :)

Vi har precis blivit färdiga med vårt hus som vi totalrenoverat sen februari så vi började flytta in förra helgen. Berättade då för bådas föräldrar eftersom de var med och hjälpte till och flytta, och jag varken mådde bra eller kunde bära tungt. Sen kunde jag inte hålla mig från att berätta för min bästa kompis när hon kom och överraskade oss i huset :)

Hur ser ni andra på att berätta så tidigt? Jag tänker att om det händer nåt galet så kmr man ju ändå berätta det för sina nära.

Resten av omvärlden får såklart vänta tills det känns lite tryggare.

Hej, välkommen hit!! Otroligt att vi nu är FEM med exakt samma datum! (5+2 idag).

Visst är det helt ofattbart att något växer i magen och ska bli en liten människa!!

Vi har redan berättat för våra föräldrar och våra närmaste vänner. Vi tänker att vi berättar för dem som också skulle få veta om vi fick missfall. Alltid bra att kunna hämta stöd från omgivningen! Missfall är ju faktiskt inget att skämmas för utan något som är väldigt vanligt och en egentligen naturlig process för kroppen. Även om det är väldigt olyckligt.

Grattis till huset, skönt att ni är på plats nu när ni snart får börja förbereda för en ny familjemedlem!
  • Guttmund
    Emppo skrev 2016-10-11 10:13:53 följande:

Någon annan som också måste gå o kissa stup i kvarten? Får tom gå upp på nätterna ????

Oh ja! Är uppe minst två gånger varje natt och det besvärliga är att jag mår illa direkt när jag vaknar så får otroligt svårt att somna om.. :/
  • Guttmund
    An89 skrev 2016-10-13 13:05:16 följande:

Har inte testat armband, vart får man tag i det? :) Clementiner är riktigt bra, citronlokan går åt här hemma. Idag gjorde jag lite soppa till lunch, det funkade också helt okej.

Vad skönt för er att ni inte har så mycket symtom.. :)

Imorgon ska min sambos syskon komma hit på middag, då både jag och sambon fyllt/fyller år nu i oktober så vi tänkte berätta då. Jag mår ju så dåligt så har fått komma på massa ursäkter för att jag inte har orkat umgås nu sista tiden. Det blir kul att se deras reaktioner :)

Armbanden kan du köpa på apoteket. Det är egentligen för åksjuka men sägs fungera mot gravid-illamående också. Funkar som ett slags akupressur. Väldigt delade meningar om effekten. Använde armbanden mot just åksjuka för några år sen men tyckte inte de gav någon effekt. Inte testat mot illamående ännu.
Svar på tråden BF 27 Maj-3 Juni