• Emppo

BF 27 Maj-3 Juni

SarahJ skrev 2016-09-30 00:53:47 följande:
    Jag fundera även på om jag sku skriva "äldst" vid den äldre och "yngst" vid den yngre som är överstruket för att under det står det "mellerst" eller nåt.

Med tvåan så använde jag säkerhetsnålar. Två stora och en lite mindre som stod på rad och en liten säkerhetsnål som var inuti en av de stora. =)
    Roliga idéer tror du folk har förväntat att ni ska skaffa en till eller tror du dom blir chockade?
  • Emppo
    Flippfloppan skrev 2016-10-01 09:27:05 följande:

Hej!

Åh får man vara med här? Har enligt appen BF 30/5 som flera av er andra. Det är första gången för både mig och min sambo. Är det någon av er som haft ngn liten blödning de första veckorna och när skriver ni in er på mvc?? :)

Känns toppen med fler i exakt samma fas som en själv, de e så Mycket frågor och tankar som snurrar

Hej o välkommen! Har inte haft nån blödning nu men med min förra hade jag som mens när jag plussade. Kom en blod fläck varje dag i fem dagar, typ som en fem krona.
    Och med första fick jag nån liten blod fläck i v 6. Gick bra alla ggr
  • Emppo
    vi259 skrev 2016-10-03 16:12:31 följande:

hoppar ur tråden nu. mf är nog här. Blodblandat som kommer ur mig nu=/

Åh nej. Är du säker?
  • Emppo
    An89 skrev 2016-10-04 09:22:31 följande:
    Ja, roligt att vi är flera med samma datum :)

Tänker också att de jag/vi berättar för är de som vi skulle vilja prata med om det skulle hända nåt tråkigt.

Fler än jag som känner av spänningar i magen/livmodern? Jag känner det varje dag, främst på em/kvällarna. Tycker dessutom redan att det börjar synas en liten pyttemage. Men kanske är ens längtan som gör att man inbillar sig, hehe :)

Vi är nu 3 tjejer på mitt jobb som är gravida och som planeras få barn framåt våren. Så roligt att vi kan följa varandra, men kommer bli kaos på jobbet. Vi är sjuksköterskor, så 3 st som försvinner inom loppet av 2 månader lär inte bli roligt då vi redan är för några ssk på vår avdelning.. Så vi bävar lite för att berätta för chefen senare. Men samtidigt så är det ju ingen som kan ta ifrån oss rätten att skaffa familj :)

Någon som vet hur lång tid innan bf som man har rätt till att gå hem? :)
    Ja men jag tycker också magen blivit lite större, men de är nog för att den svullen. hade samma i mina förra graviditeter, hade svårt o dölja redan i v 8-9.

Tror du kan söka havandeskaps penning från v. 30 om jag kommer ihåg rätt.
  • Emppo
    Jn1 skrev 2016-10-04 09:57:44 följande:

Åh får jag också vara med? Har bf 3 juni om jag har räknat rätt. Ska till bm på fredag! Jag har typ "växtvärk", känns nästan varje dag. Mår illa på morgonen och har ont i ljumskarna :P och jätteömma bröstvårtor! Jag har varit en storrökare och dricker väldigt mycket kaffe så har haft ett par kämpiga dagar, men det är värt det i slutändan :) plussade i fredags

Välkommen!! Och grattis
  • Emppo
    Treansresa skrev 2016-10-04 10:32:32 följande:

Hoppar gärna in här. Bf den 30/5 blir tredje barnet

Välkommen!! Vi är många med bf 30/5
  • Emppo

Har ni alla skrivit in er på mvc? Jag känner att jag avvaktar någon vecka till.

• Emppo

Någon annan som också måste gå o kissa stup i kvarten? Får tom gå upp på nätterna ????

• Emppo

Hej! Hur går de för er alla?
    Här är man så illamående och måste samtidigt äta hela tiden. V 9 imorn, så förhoppningsvis bara tre veckor kvar av detta mående. Gick över i v 12 med mina två andra..

• Emppo
    Tkcjohansson skrev 2016-10-18 14:53:55 följande:

Hej :), är i v.9 nu med bf 28/5 så kul! Första barnet för oss jag är 25 år och sambon 27år.

Jag mår mest illa på morgonen men de brukar släppa, har lite svårt för lukter under dagarna.

Jag är typ aldrig sjuk men under senaste två veckorna har jag haft feber är fortfarande grymt förkyld och känner mig ganska svag faktiskt. Något som käkar bra vitaminer och vill tipsa om de kanske?

Har första ultraljud 8/11 några fler som har snart?

Kul att läsa om alla!

Vad kul med ul! Här får vi ul först i v 16-18... så länge kvar för mig. Lite jobbigt.

Ät d vitamin iaf sen finns de säkert bra vitaminer på Apoteket men är själv så dålig på sånt förutom d vitamin...
  • Emppo
    MartaV skrev 2016-10-25 21:00:37 följande:

Hej, jag är i v 9, (8+2) med andra barnet, är 25 år gammal. Imorgon är det vul för att se om det är en eller två. :) mycket illamående, sjukskriven 50% just nu..

Vad spännande om de är en tvilling graviditet. Meddela gärna hur de går på vul :)
  • Emppo
    MartaV skrev 2016-10-26 15:07:32 följande:

Vad spännande om de är en tvilling graviditet. Meddela gärna hur de går på vul :)

Det var "bara" en, men så glad ändå! Bekräftad BF 3/7. :)[/quote]Skönt att allt gick bra på vul! Man är ju alltid orolig innan man får de att de finns nått där :)
Svar på tråden BF 27 Maj-3 Juni