HJL skrev 2016-11-18 20:00:53 följande:
Hej!
Jag är en 25-årig Västeråsare som fick hjälp för 1 år sedan. Har PCO och vi är inne på IVF 1 (3). Har tidigare tagit sprutor i maj samt i september. I maj fick vi avbryta pga. För hög dos Puergon och för många äggblåsor. I september kom vi till Uppsala. Hade fortfarande många äggblåsor men svarade ej på ägglossningasprutan vilket innebar att INTE ETT ÄGG fanns att plocka vid punktering. Fick ta en annan spruta och hade äggplock tre dagar efter igen, då fick vi 4 ägg. Alla fyra befruktades men inget valde att utvecklas. Frustration och besvikelse! Nu har jag alltså gjort mitt tredje äp idag. Stimulerad med Puergon i nästan tre veckor... Idag fick vi 22 ägg. Är dock uppgiven då vi inte får något ET pga för hög risk för överstimulering. När jag läser om andra så kan man ju få tillbaka trots att man har så många äggblåsor! Så mkt känslor, ilska, frustration, besvikelse, uppgivelse.... suck. Vi tar ett steg framåt och två tillbaka var eviga gång!
Men fy, det låter inte roligt alls! Jag förstår hur du känner, när man inte får göra ET. Så var det för mej nu sist oxå. Kändes tomt på nå sätt att åka hem o inte få nåt tillbaka.. Men nu, 1.5 månader senare har jag fått tillbaka min lilla blastocyst! Fick göra FET igår (äntligen) så nu hoppas vi den lille stannar kvar!
Håller tummarna för att du får många fina till frysen som snart kan sättas tillbaka!