A S E skrev 2016-11-01 16:49:36 följande:
Vi fick oxå starta på typ en gång. Jag har pco och endometrios, plus att jag gjort 3 ivf-försök med mitt ex. Läkarna tyckte inte vi skulle försöka själva i ett år, eftersom jag vet att jag har svårigheter att bli gravid. Så efter typ 8 månader sökte vi till ferten i Västerås och fick starta ivf på en gång (efter gruppinfon o det).
Har gjort en utredning förut med mitt ex och de hittade då inget fel på mig. Har egen fungerande ägglossning och regelbunden menscykel. Har nu svårigheter att bli gravid med min nuvarande vi har försökt sedan augusti 2015 och vi måste tydligen gå igenom hela utredningen engång till och ha försökt i två år själva innan IVF är aktuellt om inget fel hittas på någon av oss.
Blir lite besviken då jag med ny man fortfarande ej blivit gravid att de ej tar en mer på allvar att det kanske är något "fel" på mig fast de ej hittar något, mitt ex har nu mera två barn och det verkar ej ha varit svårt.
Har lämnat blodprov och det som verkar vara annorlunda som man tittar på nu mot förut är TSH värdet. Såklart så kan det ju vara något med spermierna med min nuvarande, men visar det sig att vi är oförklarligt barnlösa så tycker ju jag att man ska reagera då detta då hänt mig med två olika män. Vi har läkarbesök 14/11, hoppas då vi får klarhet. Vill ju såklart gå igenom äggledarspolningen m.m så snart som möjligt, men den verkar bestämmas efter läkarbesöket?
Funderar på om jag har endometrios men det verkar vara svårt att hitta/fastställ?