Ivf:are Västmanland hösten 2016
Hej!
Jag går också via landstinget på lasarettet i Västerås.
Håller på med vårat första IVF-försök nu, gjorde äggplock igår i Uppsala.
Hej!
Jag går också via landstinget på lasarettet i Västerås.
Håller på med vårat första IVF-försök nu, gjorde äggplock igår i Uppsala.
Äp gjort sjukt ont. Hade ont i flera dagar efter. Fy fan säger jag. Hade 22 blåsor.
Blev 12 ägg, 10 blev befruktade. 4 blastocyst till frysen och ett dom stoppade in i onsdags. ?
Så nu den eviga väntan till 13 november då testdagen är.
Hej! Hoppas det är ok att jag lånar tråden lite. Går själv på ferten i västerås, har dock inte kommit så långt som IVF utan endast påbörjat utredningen. Hur lång tid tog det för er med själva grundutredningen?
Gjorde en utredning för nästan 10år sedan med mitt x och kan inte minnas hur lång tid allt tog totalt. Dock var man då tvungen att gå igenom tre pergokurern(trotts egen ÄL), vilket de nu tagit bort. Däremot har de förlängt tiden man måste försöka själv innan IVF till två år. Vu har försökt sedan augusti 2015 utan ett plus i sikte.
Hej!
Jag är en 25-årig Västeråsare som fick hjälp för 1 år sedan. Har PCO och vi är inne på IVF 1 (3). Har tidigare tagit sprutor i maj samt i september. I maj fick vi avbryta pga. För hög dos Puergon och för många äggblåsor. I september kom vi till Uppsala. Hade fortfarande många äggblåsor men svarade ej på ägglossningasprutan vilket innebar att INTE ETT ÄGG fanns att plocka vid punktering. Fick ta en annan spruta och hade äggplock tre dagar efter igen, då fick vi 4 ägg. Alla fyra befruktades men inget valde att utvecklas. Frustration och besvikelse! Nu har jag alltså gjort mitt tredje äp idag. Stimulerad med Puergon i nästan tre veckor... Idag fick vi 22 ägg. Är dock uppgiven då vi inte får något ET pga för hög risk för överstimulering. När jag läser om andra så kan man ju få tillbaka trots att man har så många äggblåsor! Så mkt känslor, ilska, frustration, besvikelse, uppgivelse.... suck. Vi tar ett steg framåt och två tillbaka var eviga gång!
Var glad att dom avvaktar om dom tror att du kommer bli överstimulerad.
Dom sa ingenting till mig om överstimulering men när ägget fäste sa det PANG!
Överstimulering gick upp 4kg på 2 dygn och blev inlagd med dropp. Magen var spänd som en ballong. var hemma ca 1,5 veckor efter att jag var inlagd och fick åka till akuten pga akut smärta på höger sida! Då hade höger äggstock vridit sig och det är större risk att den gör det när man har massa vätska i buken.
Så jag fick opereras och dom pumpade mig full med morfin.
Så det är inget att leka med. läkarna har bäst koll. som tur så förlorade jag inte äggstocken men sånt kan hända och blir ju risker för graviditeten när kroppen utsätts för stress så.
du får bara försöka se de positiva att dom fick ut så många ägg och hålla tummarna :)
Hej,
Jag och min man är från Västerås och väntar på att få en remiss skickad för att få göra IVF. Blir galen av all väntan :(
En fråga till er som påbörjat behandlingen- på vilken klinik i Uppsala är det man går om utredningen gjorts på kvinnokliniken i Västerås? Om det är någon som gjort sin utredning där det vill säga.