Inlägg från: Anonym (tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjej)

Hej tjejer vad har ni för skostorlek?

Jag har 35. Är 168 cm lång.

• Anonym (tjej)
    vici skrev 2016-11-29 21:23:07 följande:
    Då lever du på lite fot för den längden.
    Är det svårt att hitta skor?
    Det är rätt svårt ja. Oftast finns det bara 36 som minst, och finns det i storlek 35 så är det bara ett fåtal par som tar slut rätt snabbt , oftast bara en modell och den är inte alltid snygg eller bekväm. Har köpt de flesta av mina sandaler och klackskor under en långresa i Asien.
  • Anonym (tjej)
    i-o skrev 2017-01-04 09:30:19 följande:
    Heh. Kom tillbaka när du har +47 som vissa andra och måste specialbeställa allt.
    Är du tjej?
  • Anonym (tjej)
    i-o skrev 2017-01-04 17:22:11 följande:
    Tar mig friheten att anta att så är fallet.

FL har nått en ny bottennivå.
    Oj vad kränkt du blev då. Jag ställde en enkel fråga, jag anklagade inte dig eller antydde på nåt sätt att du inte fick skriva här.
  • Anonym (tjej)
    rox skrev 2017-01-19 21:55:29 följande:

Jag är 1,61m lång och har stl 37 i skor. Jag blev förvånad för ett par år sedan när jag upptäckte att de flesta av mina vänner har storlek 39 och uppåt. Jag har alltid trott att 37 var den vanligaste storleken. När det är utförsäljning på provskor så är det alltid i stl 37 då har väl fått det därifrån att det är en vanlig storlek.

Har en vän som inte är många cm längre än mig och har stl 40 (?!).

Att det är utförsäljning på 37 betyder nog att det inte är nån som köpt dem då det inte är den vanligare storleken.

Min mamma är 170 och har 40-41 i skor, min syster med samma längd har 39. Jag är 2 cm kortare och har 35. Tror inte längden är allt som spelar roll, hur man är byggd har nog mer betydelse. Mamma har stora händer och fötter, bredare axlar osv.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Mini) skrev 2017-02-05 15:22:37 följande:
    Det var ju svårt att hitta skor, jag är kort o ville ha höga klackar men kunde bara ha barnskor.. Fick välja på rosa sandaletter med prickar eller svarta lack skor.. Eller varför inte gummistövlar med Pippi :-P men kanske ett lyxproblem..
    Hur är det ett lyxproblem att inte kunna hitta skor som passar?
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Mini) skrev 2017-02-06 18:07:23 följande:
    Finns väl betydligt värre saker.. Att inte kunna ha höga klackar o få köpa skor på barnavdelningen ser inte jag som hela världen :)
    Jaså du menar så, trodde du menade att det var mer lyx att ha för små fötter än för stora :)
  • Anonym (tjej)
    livserfaren skrev 2017-02-06 20:56:03 följande:
    Vad har du för skostorlek.Nyfiken.
    35, har skrivit det tidigare i tråden.
  • Anonym (tjej)
    vici skrev 2017-02-11 10:52:02 följande:

Har haft tid över.........
    Tar man svaren i tråden. Så är en medel Svensk kvinna 168-169 cm lång och har 39 i skor.
    Stämmer det med verkligheten?

Jag tror det. Jag trodde 37 var medel förut men har fått veta att det förmodligen inte är så. Medellängden i Sverige tror jag ligger runt 166-167.
Svar på tråden Hej tjejer vad har ni för skostorlek?