• vici

Hej tjejer vad har ni för skostorlek?

Anonym (Tjej24) skrev 2017-01-24 08:27:26 följande:
    Jodå, var nöjd när jag hittade i min storlek för alla andra somrar har jag gått med manliga sneakers eller tygskor när alla andra tjejer haft svala ballerinaskor. Synd bara att dom ska va så dyra bara för storleken. Billiga från hm skulle nog duga meen.. :p
    Ja det är orättvist att större storlekar skall vara så mkt dyrare, det är ju trots allt fler och fler som drar större storlekar ju.
    Är längden mer vanlig ang kläder?
  • vici
    Anonym (E / S.) skrev 2017-01-24 19:13:18 följande:
    Alltså, jag tror jag vet en sida som säljer upp till storlek 45 i dam, kostar inte skjortan heller. Jag återkommer senare idag om jag hittar hemsidan. (Ballerina skall finnas där).
    Hej hittade du sidan?
    Har en väninna, vars dotter ligger på typ 43, hon är intresserad.
    Var handlar ni andra +41 era skor?
  • vici
    Anonym Mamma1 skrev 2017-02-05 15:08:25 följande:

Kvinna, 182 cm lång och strl 42 i skor.. köpte nyligen nya träningsskor i strl 42 som var trånga i tårna.. DÅ kändes de verkligen som båtar men äh orka bry sig.. står stadigt på jorden iallafall

Men du är ju så lång, så då märks det ju inte så mkt, förutom känslan som för mig då.
  • vici
    Anonym (Mini) skrev 2017-02-05 15:10:59 följande:

Är 158 cm. Före barn hade jag 33 ( skit tråkigt...) nu efter graviditet en liten 36:a :) mycket bättre!!

Oj ja 33 måste va jobbigt, skorna måste se jättesmå ut?
  • vici
    Anonym (Mini) skrev 2017-02-05 15:22:37 följande:
    Det var ju svårt att hitta skor, jag är kort o ville ha höga klackar men kunde bara ha barnskor.. Fick välja på rosa sandaletter med prickar eller svarta lack skor.. Eller varför inte gummistövlar med Pippi :-P men kanske ett lyxproblem..
    Förstår att under 35 finns inga damskor?
    Skönt att du passerat den gränsen då!
  • vici
    Anonym (tjej) skrev 2017-02-06 19:03:17 följande:
    Jaså du menar så, trodde du menade att det var mer lyx att ha för små fötter än för stora :)
    Kan tänka mig att det är bekymmer åt båda hållen.
    Om nu fötterna på Svenska kvinnor blir större och större, måste det ju bli ännu svårare med små fötter
  • vici

Har haft tid över.........
    Tar man svaren i tråden. Så är en medel Svensk kvinna 168-169 cm lång och har 39 i skor.
    Stämmer det med verkligheten?

• vici
    Anonym (Anna) skrev 2017-02-28 06:12:55 följande:

183 cm lång o 43 I skor.

Var hittar du skor i 43? är det herr?

• vici
    vici skrev 2017-03-02 07:23:13 följande:
    Var hittar du skor i 43? är det herr?
    Förstår att det är svårt......mina blad är ju normala i bredd, då är det lättare ju.
    Kan uppleva att Italienska skor är ngt smalare?
  • vici
    Anonym (Anna) skrev 2017-03-02 07:25:21 följande:
    I specialbutiker men dom är väldigt dyra.
    Förstår......men kul att att fina skor! Skiljer det mkt mot vanliga butiker?
    Går det hitta 42 i vanliga dambutiker? Men du kanske alltid drar 43?
Svar på tråden Hej tjejer vad har ni för skostorlek?