Rimliga intervall eller önsketänkande?
Jag var på VUL i måndags, trodde jag var i v. 7 (det var så länge sedan jag hade missfall, ingen mens emellan, upplevde att äl kom igång direkt). Läkaren såg dock inget på VUL (bara tjockare slemhinna), hcg var 190 och hon gav mig en tid om 2 veckor. Läkaren trodde att jag var tidigare gravid än jag trodde. Blev jätteledsen eftersom jag hade senaste sexet 7/9 och det kändes som om jag måste vara längre gången då.
Men så räknade jag lite på detta och kom fram till. Jag testade positivt 18/9. Jag läser att man kan testa positivt på äl +10, är det rimligt? Isåfall skulle jag kunnat haft äl 8/9.
Så då kollade jag upp hur nära efter mens man kan få äl, och det verkar man kunna få direkt efter? Så om mitt uppskattade "senaste mensens första dag" är en vecka innan, blir det 1/9.
Jag skulle isåfall vara i v. 4 + 5 i måndags. Och då kan både VUL-resultatet och hcg:t vara som det ska.
Min fråga - är mina uträkningar ovan rimliga eller är det önsketänkande?
Jag har haft sparsamma, bruna blödningar två tillfällen - därför jag fick VUL. 1 dag efter VUL fick jag bruna blödningar igen. Mer intensiva denna gång.
Vad tror ni om mina chanser? Ska jag förbereda mig på det värsta? Missed abortion tänker jag då, utifrån att jag istället skulle vara längre gången.