• Fia 28

Rimliga intervall eller önsketänkande?

Men om ägglossningen var 8.9, så skulle du vara i 6+0 idag och då 5+4 i måndas, så det stämmer ju inte riktigt.

• Fia 28

Om du tror du var 4+5 i måndas så hade du inte kunnat plussat 18.9 i 2+4. Dina beräkningar låter inte rimliga. 

• Fia 28
    sigge1235 skrev 2016-10-06 12:58:39 följande:

Tack för svaret!

Varför hade jag inte kunnat plussa så tidigt? Beror inte det på hur nära man har mellan mens och äl? En med kort intervall där borde ju plussa mycket tidigare.

I v 2+4 kan du inte plussa för det är ju endast 4 dagar efter ägglossning. 
  • Fia 28
    sigge1235 skrev 2016-10-06 12:58:39 följande:

Tack för svaret!

Varför hade jag inte kunnat plussa så tidigt? Beror inte det på hur nära man har mellan mens och äl? En med kort intervall där borde ju plussa mycket tidigare.

Det finns de som plussar redan äl + 10, även om det inte är supervanligt. Men du måste ju ha räknat fel för du kan ju inte ha varit i 4+5 i måndas utan i så fall 5+4.
  • Fia 28
    sigge1235 skrev 2016-10-06 13:04:22 följande:

Fast det förutsätter ju att man haft ägglossning 2 veckor efter mens, det är det jag menar.

Man kan ju ha ägglossning tidigare än 2 veckor efter mens. Jag kanske hade den 3 dgr efter "mens" exempelvis. Det vet jag inte, jag hade ju missfall också så jag vet inte när äl var.

Att ha ägglossning 3 dagar efter mens är inte vanligt, speciellt inte efter missfall. Men om du tror du hade ägglossning 8.9 så räknar du därifrån och inte från mens, och då skulle du varit i 5+4 i måndas.
  • Fia 28
    sigge1235 skrev 2016-10-06 13:15:11 följande:
    Alltså, jag hade ju inte mens. Jag hade missfall utan mens emellan. Men jag måste ju "lägga till" en hyptetisk period från senaste mensen eftersom jag inte kan räkna veckorna sen ägglossningen. Hade jag äl 8/9 var det 3 + 4 veckor sedan, lägger jag bara till en vecka istället för två (jag har ju ingen mens att utgå ifrån) så blir det 4 + något
    Men även om du hade jättekort tid mellan blödning och ägglossning, så räknar du ändå ägglossning + 2 v. 
  • Fia 28
    sigge1235 skrev 2016-10-06 13:19:59 följande:
    Tack för ditt svar!

Men om jag då var i vecka 5, så läser jag att det bör vara mellan 18 och 7340, dvs ett väldigt stort intervall. 

Om jag är helt ute så förstår jag inte varför läkaren slog bort mina tankar om missed abortion, trots att hon visste när jag plussat...Hon bokade bara nytt VUL om 2 veckor.
    Om vi helt struntar i när du hade äl eller mens, så är 190 i hcg tyvärr väldigt lågt 15 dagar efter du plussat.

Man pratar väl inte om missed abortion så tidigt utan kemisk graviditet (tror jag det heter).
  • Fia 28
    sigge1235 skrev 2016-10-06 13:55:29 följande:

Fast om man placerar mig i vecka 5 så behöver det inte vara lågt americanpregnancy.org/while-pregnant/hcg-levels/

Konfunderad över att min läkare inte misstänkt ma/eller vad man ska kalla det trots att hon visste när jag plussat.

Läkare går nog inte så noga på exakt vilket datum du plussat eller tror du ägglossat, utan de går utifrån vad de ser på vul. Hon såg inget, så det rätta är ju att ge dej en ny tid om två veckor.
Svar på tråden Rimliga intervall eller önsketänkande?