• Misspreggo

Gravidsymtom slutat v11, farligt?

Hej, jag är gravid i vecka 11 (10+3) och känner mig inte gravid längre. Ingen molvärk, illamående, absolut ingenting. Det har varit såhär i en vecka nu, spydde senast i fredags (första gången jag spydde under graviditeten, annars mådde jag bara lite illa sådär). Jag är rädd för att något är på tok, missfall på gång kanske? Eller är det något annat hemskt? Gjorde ultraljud redan vid vecka 6 och då hade barnet hjärtslag och har inte bokad tid förens i december! Jätteorolig för att nått är fel...ska man göra ett akut ultraljud kanske?

• Svar på tråden Gravidsymtom slutat v11, farligt?
  • Fia 28

När mina symptom försvann i v 11 så var det missfall, men då hade jag också börjat blöda ltie. 

Däremot så har du sett hjärtslagen i v 6 så är det väldigt liten risk för missfall.

• Ivana1988

om du inte planerar KUB runt vecka 11-13 så kan du prova privat UL.. Eller som jag - köpa en Doppler som jag använnde mellan v11-17 ibland när jag var orolig efter det började bebisen sparka och nu känner man så mycket (v25)

• Erizajo

Men har du slutat spy ska du ju vara glad??! Varför alla dessa domedagsinlägg? Så länge du inte har världens blödning, varför noja?

• Carambolan

Det är helt normalt att symptomen klingar av kring vecka 10-12. Det beror på att fostret har börjat få näring från moderkakan och din hormonproduktion blivit jämnare. Det finns förstås inga garantier mot missfall, men att du slutat må pyton behöver absolut inte tyda på det!

• Misspreggo
    Erizajo skrev 2016-10-06 13:38:52 följande:

Men har du slutat spy ska du ju vara glad??! Varför alla dessa domedagsinlägg? Så länge du inte har världens blödning, varför noja?

Det är mitt första barn och ja...antar att under första graviditeten så kan man väl oroa sig lite. Jag kan ha fått MA? Usch gud nej vet inte...oroar jag mig i onödan kanske? Är det en sån här "spökvecka"? Jag vet inte så mycket om just det där med att INTE känna något.
  • Fia 28
    Misspreggo skrev 2016-10-06 13:52:33 följande:
    Det är mitt första barn och ja...antar att under första graviditeten så kan man väl oroa sig lite. Jag kan ha fått MA? Usch gud nej vet inte...oroar jag mig i onödan kanske? Är det en sån här "spökvecka"? Jag vet inte så mycket om just det där med att INTE känna något.
    Symptomen kommer gå och komma hela graviditeten.
  • Misspreggo
    Ivana1988 skrev 2016-10-06 13:37:18 följande:

om du inte planerar KUB runt vecka 11-13 så kan du prova privat UL.. Eller som jag - köpa en Doppler som jag använnde mellan v11-17 ibland när jag var orolig efter det började bebisen sparka och nu känner man så mycket (v25)

Är koppler säkert då?
  • Anonym (tidigt)
    Misspreggo skrev 2016-10-06 14:07:25 följande:
    Är koppler säkert då?

Är nog för tidigt höra med doppler när du inte vet vad du ska lyssna efter. Kan vara svårt fånga upp för de är så små i den veckan. 

Jag fick MA i v 13, fostret dog v 12 och jag hade sett ett pickande hjärta v 8. Hade knappt några symptom och inga blödningar OCH jag hade lyssnat med doppler några dagar innan bara...men den lilla dog. 

Bättre kolla upp privat än att gå runt och vara orolig. Jag hade absolut bokat ett UL!

Blir jag gravid igen kommer jag gå på UL oftare...

• Ivana1988
    Misspreggo skrev 2016-10-06 14:07:25 följande:
    Är koppler säkert då?
    alltså det ska inte skada men man ska såklart inte använda den varje dag en timme ... jag lyssnade kanske I några sekunder bara att jag hittade hjärtat sen var det slut och bara när jag fick lite panik.. man kommer alltid oroa sig för olika saker
  • Sunny1995

Jag har en hjärtljudsmonitor från märket angelsounds (är helt ofarligt) som jag använt sen vecka 11 ungefär för jag var så orolig för missfall, är i vecka 37 nu och allt har gått superbra hittills för mig :)

• Braysypaula

Jag spydde och mådde illa bara i vecka 7 under graviditeten . Sen mådde jag prins resten av tiden :)

• Misspreggo

Så, nu har jag beställt en ultraljudsmonitor från clearblue. Hoppas det kommer att fungera...är bara i vecka 11 så hjärtljuden måste vara extremt lågt.

• Mallemamma

När du får hem dopplern, oroa dig inte om du inte hittar hjärtljudet! Jag hittade inte i vecka 14, testade dagen efter då hittade jag men det var jättesvårt och så fort bebisen rörde lite på sig kunde ja inte hitta den igen så ha tålamod om du inte hittar och försök igen. Man måste lyckas hitta precis där bebisen ligger för att höra och den är fortfarande jätteliten :)

Bara så du inte får panik om du inte hittar direkt

Svar på tråden Gravidsymtom slutat v11, farligt?