Inlägg från: Misspreggo |Visa alla inlägg
  • Misspreggo

Gravidsymtom slutat v11, farligt?

Hej, jag är gravid i vecka 11 (10+3) och känner mig inte gravid längre. Ingen molvärk, illamående, absolut ingenting. Det har varit såhär i en vecka nu, spydde senast i fredags (första gången jag spydde under graviditeten, annars mådde jag bara lite illa sådär). Jag är rädd för att något är på tok, missfall på gång kanske? Eller är det något annat hemskt? Gjorde ultraljud redan vid vecka 6 och då hade barnet hjärtslag och har inte bokad tid förens i december! Jätteorolig för att nått är fel...ska man göra ett akut ultraljud kanske?

• Svar på tråden Gravidsymtom slutat v11, farligt?
  • Misspreggo
    Erizajo skrev 2016-10-06 13:38:52 följande:

Men har du slutat spy ska du ju vara glad??! Varför alla dessa domedagsinlägg? Så länge du inte har världens blödning, varför noja?

Det är mitt första barn och ja...antar att under första graviditeten så kan man väl oroa sig lite. Jag kan ha fått MA? Usch gud nej vet inte...oroar jag mig i onödan kanske? Är det en sån här "spökvecka"? Jag vet inte så mycket om just det där med att INTE känna något.
  • Misspreggo
    Ivana1988 skrev 2016-10-06 13:37:18 följande:

om du inte planerar KUB runt vecka 11-13 så kan du prova privat UL.. Eller som jag - köpa en Doppler som jag använnde mellan v11-17 ibland när jag var orolig efter det började bebisen sparka och nu känner man så mycket (v25)

Är koppler säkert då?
  • Misspreggo

Så, nu har jag beställt en ultraljudsmonitor från clearblue. Hoppas det kommer att fungera...är bara i vecka 11 så hjärtljuden måste vara extremt lågt.

Svar på tråden Gravidsymtom slutat v11, farligt?