• SBernin

BIM november 2016

Hej.
    Ny här på familjeliv och vi planerar vårt första barn. Har ägglossning nu i mitten på oktober och planerad BIM 2 november. Detta är vårt första försök :)

Ska bli spännande att följa er andra samt kunna skriva av sig och ställa frågor till fler i samma situation. :)

Någon annan med BIM tidigt i november?

/ Sandra

• SBernin
    Fia007 skrev 2016-10-09 14:53:47 följande:

Ja har också bim 2 November! Hihi

Vårt andra försök nu...spännande! Håller tummarna för oss båda :))

Så spännande! innebär det eventuell ÄL runt den 18/10? Håller tummarna!! :)

Är det första barnet?:)
  • SBernin
    Fia007 skrev 2016-10-10 15:50:22 följande:

Jajjemen ÄL runt den 18:e enligt appen jag kör med, Flo =)

Det är första barnet! Har redan funderat på hur jag ska meddela familjen när det är dags...om det blir dags, måste försöka tänka rationellt, jag kanske inte kan bli med barn ens... =/ Blir ja gravid innan jul så tänkte ja säga det på julafton, men då har jag läst att de 3 första månaderna är "kritiska" så när ja tänker efter så kanske det är bättre att vänta dom där 3 månaderna? Va tror du?

Vad roligt att höra att jag inte är ensam. Har smått planerat hur och när jag vill berätta om vi lyckas antingen nu eller nästa månad (innan jul hade vart perfekt). Men precis som du säger så ska man nog försöka att inte planera för mycket i förskott. Kan ta ett tag, vilket är väldigt vanligt har jag hört. Men såklart ska du ha positiva tankar och förhoppningsvis så tar det sig redan innan jul :) :)

Håller verkligen tummarna för er !! Börjar närma sig nu ju:)
  • SBernin
    waattos skrev 2016-10-15 21:21:58 följande:

Då är vi fler ;D Jag är 24, min sambo är 28, vi planerar vårt första barn! Bim omkring 9/11, har inte regelbunden cykel!

Ju fler desto bättre! Kul att kunna peppa och motivera varandra :)

Jag är 26 och min sambo är 27, första barnet och detta blir det första riktiga försöket. ÄL på onsdag (enligt app) Så börjar närma sig nu!! Sen en evig väntan på BIM...

Håller tummarna för er alla himla kul att följa allas resa mot bebisar :)
  • SBernin

BIM LISTA

Fia007: 1/11

FruH92: 2/11

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

• SBernin

Igår hade jag enligt min app äl men via ältester testade jag positivt i tisdagskväll och sen igen sent igår kväll. Vi har haft sex varannan dag ( söndag, tisdag) men blev inget sex igår kväll av olika anledningar. Om vi har sex idag tror ni att det kanske kan ta sig ändå eller är det kört nu med tanke på att jag antagligen missade ÄL i natt/tidig morgon?????????

• SBernin

Hade antagligen ÄL i onsdags förra veckan och känna som vi prickade in bra men nu kommer denna eviga väntan på BIM... :p Försöker att inte ha för höga förhoppningar men inte så lätt!! :) ska försöka sysselsätta mig fram till på söndag iallafall och ta ett tidigt test då!!

Någon annan som haft ÄL redan?

kul med så många i gruppen!! Skönt att ha fler som går igenom samma sak! Lycka till till alla!! :)

• SBernin
    Bakmamma skrev 2016-10-25 17:50:42 följande:

Hej

Jag har också BIM 2/11. Förta försöket nu. Håller tummarna för oss.

Vad spännande!! Planer på att ta något test innan BIM ? :)

Håller tummarna!!
  • SBernin

Hade Bim i tisdags och mensen kom som ett brev på posten på dagen tyvärr. Så blir till att ta nya tag och försöka med nästa ÄL. Mot försök 2!! :)

Lycka till alla, många som har BIM kommande dagarna nu :)

Svar på tråden BIM november 2016