• Skoovde

BIM november 2016

Fick min första mens nu ikväll efter missfallet förra månaden. Känner mig mer besviken än någonsin faktiskt. Har nu BIM 15 november o hoppas verkligen inte att den kommer. Åker nämligen till USA den veckan o stannar tills i december. Missar dessvärre min äl i december o åker utan min sambo. Så hoppas innerligt på Novembermånad.

BIM-lista:

Fia007: 1/11

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

eg90: 14/1

Skoovde: 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

• Skoovde

Kan jag ha missat Äl??? Känner alltid av min äl o känns som den kommer komma inom kort. MEN dessa test visar nått heeeelt annat... Inte tusan kan jag redan ha haft äl när jag fick min mens den 13e?. Har alltid en 30dagars cykel.. Kan mitt MF förra månaden ställt till de såhär konstigt? Har ingen äl sekret eller nått därför tvivlar jag starkt på denna månaden :(..

• Skoovde

Har (förhoppningsvis) äl inom 4 dagar och min kompis ska ha en stor fest idag. Är absolut ingen festmänniska och dricker kanske Max 1gång/halvår. Men just idag ska hela tjejgänget ut och jag tänkte nog festa till de. Men får också en dum känsla av att jag inte alls borde dricka nått nu när äl snart inträffar. Vad tror ni om den saken? Kan de göra de besvärligt för kroppen tro? Förstår ju att de inte direkt blir lättare att bli gravid, men hur mycket påverkas de tro??? Allt jag vill är ju att bli gravid...

Tacksam för svar!! :)

• Skoovde
    Kåtisroinen skrev 2016-10-29 20:50:31 följande:

Känner igen det! Dricker också väldigt sällan. Festar kanske 1 gång/år och tar kanske ett glas vin till maten 1 gång/månaden. Nu i helgen är vårt första försök o der ville vi fira, käka god middag, gå på bio och, såklart, så blev det ju ett par glas in. Tänkte liksom: kanske sista gången på ett tag liksom :P sen mös vi till det igår. Idag fick jag sjuuuk ångest över just detta med alkoholen. Hade inte haft en tanke på det innan. Så jag googlade en massa o kom fram till att det är LUGNT om man dricker lite mellan mens och ägglossning. Däremot ska man inte dricka efter ägglossning ifall en befruktning har kommit igång. Så ha så kul ikväll! Slappna av och lev loppan ;)

Tack snälla för svar!! Har liiiite ångest idag, men bara lite. Hade en trevlig kväll även fast jag hade ont i äggstockarna hela kvällen. De hjälpte mig kanske på traven att inte dricka så mycket som de andra ;) vakna upp imorses o tog äl test o äntligen positivt!! Wihooooo :D
  • Skoovde

Yeeeeey, hur glad blir man inte när man ser denna glada gubbe på testet? Ler otroligt mycket varje gång! Har haft sex tis, tors och lördag. Skulle ni kört på tre dagar i rad nu eller fortsätta varannan? Bara lite kul och se hur ni tänker :) vi skippar nog idag och kör imorgon och tisdag. Då borde vi prickat in äl ganska bra...
  • Skoovde

Denna cykel tar aldrig slut... Tagit dessa billiga stickor och clearblue som visar glada gubbar, tre dagar i rad?!?

Har ägget alltså inte släppt än?? Antar att de bara är att ligga vidare ;) känns bara himla knepigt då jag brukar ha ägglossning o sen brukar sträcket försvinna dagen därpå och Max 2dagar glad gubbe...
  • Skoovde
    varje skrev 2016-11-03 10:15:11 följande:

Fick glad gubbe på clearblue ägglossningstest i morse. Stressade in till mannen som sov och fick till det. 

Nu får vi köra för fullt i några dagar. Hoppas verkligen det blir ett barn denna månaden. 

Jag hörde av någon att man inte ska ha sex mer än varannan dag när man försöker skaffa barn då kvaliteten på spermier går ner. Hur tänker och gör ni andra efter att ni fått positivt resultat på ägglossningstest? Börjar ni innan?

Härligt med glad gubbe!! :D Har också hört att varannan dag är bäst för kvaliteten!! Vi har som mest sex 2gånger i veckan vanliga fall men vi försöker få in varannan dag under äl tiden. Det har funkat för oss en gång innan men dessvärre blev de MF i september månad. Prickade in 5/8 dagar denna månad så hoppas vi har goda chanser.

Men har ni inte fått till de innan denna glada gubben hade vi nog legat varje dag i 3-4 dagar i rad för att få maximalt med chans. Heja er! Håller tummarna för plus såklart! :D
  • Skoovde
    FridaE93 skrev 2016-11-06 01:12:36 följande:

Hej på er! Hoppar in här då jag är på BIM+4. Har haft väldigt ömma bröst i över två veckors tid (har nästan alltid det innan mensen börjar) de senaste dagarna har även toalettbesöken ökat kraftigt så idag kunde jag inte hålla mig längre så köpte Apotek hjärtats gravtest och jag bifogar bild. Ser ju onekligen väldigt positivt ut :) men är det någon som har erfarenhet utav deras egna test, är dom pålitliga? Har bestämt mig för att köpa ett CB digitalt imorgon men vill gärna höra om någon vet lite om dessa test från apotek hjärtat :)

Stort grattis!!! Jättestarkt plus!! :D
  • Skoovde
    Mammatillenliten skrev 2016-11-08 16:20:28 följande:

Testade imorse. Helt onödigt liksom :,) är bara på äl +6. Men alltså. Har ju test hemma så är ju omöjligt att inte testa.

Samma här!! Testade igår BIM-6 o såklart negativt. Ångrar mig direkt när jag börjat kissa på stickan för jag vet vad svaret kommer bli. Men väldigt lätt hänt när man har över 10 grav.stickor som bara väntar på att få användas ;)...
  • Skoovde
    Lindseeey skrev 2016-11-08 18:43:50 följande:

5 dagar kvar till BIM nu, kunde inte hålla mig från att testa i morse, såklart negativt.. Idag är ömheten i brösten så gott som borta, men ersatts med ryggont istället.. illamående efter maten ikväll men övergick snabbt igen.. mer kissnödig än vanligt tycker jag då jag i vanliga fall är på toaletten ca 2 ggr per dag, idag har det varit minst 5.. Kan såklart vara tillfälligt också, men hoppas på det bästa :) hur går det för er andra som har BIM runt 13/11 ?

Har BIM 12/11, men har inga mer symtomer än mycket molvärk runt äggstockarna o livmoder. De hade jag sist med när jag plussa dock sluta de i MF V.7. Men då var jag även otroligt trött o lite ömma bröst. Tror tyvärr inte de är nått denna månaden:/ surt isf då detta var vårt sista försök på detta år.. Åker till USA om två veckor i två veckor så är såklart där under min äl-tid och sambon ska inte åka med. Men hoppas på de bästa!! Molvärken håller humöret uppe :D
  • Skoovde

Blir inte klok på de här. Har så fruktansvärd molvärk så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det känns mest som de är utmed båda sidorna mot äggstockarna och ibland under naveln vid livmodern. Har någon mer så?? Jag känner av min äl så de är vanligt att jag har känningar där nerifrån men aldrig har jag känt de såhär mycket. BIM -3 idag.

Skrev i tidigare inlägg att jag hade såhär sist när jag blev gravid i augusti, men de slutade med MF. Så rädd att den här "smärtan" inte är så bra....

• Skoovde
    polly82 skrev 2016-11-09 09:54:32 följande:

Jag har också det. Molvärk och det ilar/isar liksom ut mot sidorna och som du beskriver runt naveln. BIM/BIM +1 idag, har inte vågat testa...

När jag vaknade idag kändes det som att mensen var på g, men det har lagt sig och nu är jag osäker igen. Igår kväll kände jag mig illamående för första gången. Så nervöst! :)

Oj va duktig du är som inte har testat ännu. Lovade mig själv att iaf vänta in BIM dagen men testade idag (BIM-3) o de visa väldigt negativt.. Hoppas tant röd inte kommer och hälsar på dig och att du får en fint plus när du väl testar. När har du tänkt testa? :D

Jag har känt lite lite illamående men inte alls mycket. Mest bara fått lite kväljningar då och då.
  • Skoovde
    Kåtisroinen skrev 2016-11-12 17:28:13 följande:

Ska testa imorgon bitti. Men måste fråga er mer erfarna: enligt instruktionerna (cb digital) kan man antingen testa i strålen (5 sek) eller i en behållare (20 sek). Vad är lättast/bäst? Första gången jag testar. *börjar bli nervös* :O

Oj så roligt!! Uppdatera oss imorgon!! Jag har alltid tagit från strålen när jag tagit cb digital. De tycker jag varit väldigt smidigt!!! Däremot med stickorna tar jag alltid från behållare då jag råkat blöta ner hela testen några gånger så man inte ens kan läsa av dom sen. Hoppas hoppas på plus såklart!! :D
  • Skoovde

Testet jag tog imorses var helt blankt... men tog precis detta testet!! Nån mer som ser? Men efter en stund så försvann typ hela strecket? Ser lite konturer på de om jag "vrider och vänder" på de... hur kan de bli så?? Kissa för typ 2 timmar sen och då fika vi, så de blev ju två-tre glas dryck.

Dum man är som testar och får förhoppningar. Tror mig ha mensvärk också.... vet inte om jag längtar tills testet imorgonbitti eller ej ;)

• Skoovde

Fick mensen idag på BIM +2. Kom som en käftsmäll och denna gång gjorde de extra ont att den kom. Blir så jävla ledsen när de aldrig vill sig. Känns som att varenda en lägger ut på alla sociala medier att dom ska ha barn.... Tar ett uppehåll härifrån Fl då vi inte kan pricka in äl förens i januari igen pga resor på olika håll.

Lycka till med er alla! Hoppas ni får fina plus!

Svar på tråden BIM november 2016