• lisohl

BIM november 2016

Joinar er här. Bim 19 november men har oregelbunden mens så det kanske ändras efter äl. Det här blir femte försöket till ett syskon.

• lisohl

Mensen kom i onsdags och samma dag som den kommer blir jag rätt nedstämd över att det inte tog sig den här månaden heller. Men redan idag känner jag mig taggad på att försöka igen den här cykeln. Psyket är allt bra lustigt ibland.

• lisohl
    anonymis3ns skrev 2016-10-23 21:34:13 följande:

Någon som varit med om liknande och kan hjälpa mig tolka, är förvirrad!

Hade ett näsan postivt ägglossningstest för 6 dagar sedan (obs att det var typ 2 v innan beräknad äl, testade ovanligt tidigt då jag haft MA och vet inte om min cykel förändrats efter det och vill inte missa den), dagen efter var testet svagare, och sedan dess har det varierat lite i styrka. Har inte haft nån temphöjning följande dagar så jag vet att äl inte skett.

Är det vanligt att strecken har olika styrka från dag till dag och att jag då kan ha ett starkare streck trots att jag egentligen är längre från äl ena dagen!? Kan det ha med koncentrationen på urinet att göra. Har inte kissat på 4h när jag testat. Se mina test:

7 dagar sedan:

Det nästan positiva testet, 6 dagar sedan:

5 dagar sedan:

4 dagar sedan:

3 dagar sedan:

2 dagar sedan:

Igår:

Idag:

När jag testade med äl-test förra cykeln hade jag halvstarkt test på måndagen, på tisdagen var det i stort sett blankt och på onsdagen var det positivt. Jag testade samma tid varje dag så kanske har det med koncentrationen i urinen att göra som du säger.
  • lisohl
    Ruffs skrev 2016-10-25 08:39:34 följande:

Halloj, en listen fråga träning. Hur ser ni på träning alltså som i styrka / kondition under tiden ni vart gravida /försöker bli?

Min kollega säger att jag inte bör träna om jag vill ha barn. Men jag vad jag läst så är det aldrig bara i måttlig mängd.

Att träna som vanlig motionär är endast bra då det sänker stressnivån i kroppen bl a. Att träna v ä l d i g t  hårt under en längre tid (nu pratar vi i stort sett elitnivå) kan göra att ägglossningen uteblir vilket vi ju inte vill. ;) När man blivit gravid kan man träna på som vanligt under första trimestern för att sedan göra lite justeringar efter det.
  • lisohl
    Skoovde skrev 2016-11-01 07:09:14 följande:
    Denna cykel tar aldrig slut... Tagit dessa billiga stickor och clearblue som visar glada gubbar, tre dagar i rad?!?

Har ägget alltså inte släppt än?? Antar att de bara är att ligga vidare ;) känns bara himla knepigt då jag brukar ha ägglossning o sen brukar sträcket försvinna dagen därpå och Max 2dagar glad gubbe...
    Jag tycker det ser ut som att testet från den 30/10 är det enda positiva eftersom de följande testen inte har två lika starka streck. Ägget bör därmed ha släppt igår eller idag.
  • lisohl
    kvinna29årskåne skrev 2016-11-03 13:58:11 följande:

Eftersom mensen kom två veckor försenat denna månaden är det svårt att veta när jag har äl respektive bim nästa månad. Funderar på ältest. Finns det någon som kan rekommendera något bra ältest?

Jag har använt stavar från billiga tester. Med stav slipper man kissa i mugg först så det är främst av lathet, haha. Inte provat från nåt annat märke men tycker dessa fyller sin funktion.
  • lisohl
    2017 bebis skrev 2016-11-03 23:22:27 följande:

Jag har min bim den 18/11! 6:e försöket här!! Jag håller tummarna för er alla och självklart för mig också!!

Då har vi bim samma dag. 5e försöket för oss. Hoppas detta är vår månad!
  • lisohl

Äl+5 och tycker mig inte känna nåt alls. De senaste månaderna har jag haft rätt mycket molvärk mellan äl och bim, men inte nu. Hoppas hoppas att det är positivt!

• lisohl

Äl+8 idag och jag har molvärk till och från, det spänner/pirrar i brösten ibland och två gånger idag har jag haft vattniga flytningar när jag varit på toa. Känns ju rätt lovande om det inte vore för att jag hade ungefär samma symptom förra månad (tur jag skriver upp annars skulle jag aldrig minnas). Det enda jag kommer ihåg från min första graviditet är att jag hade ömma bröst, så nu går jag och smygklämmer på brösten i tid och otid...

• lisohl
    TillyLina skrev 2016-11-12 22:25:38 följande:
    Haha som jag känner igen mig! Jag springer omkring och funderar över färg på vår torna och växt värk i brösten.. xD men förra gången kom illamåendet först i vecka 7 ungefär. Så jag vet inte ens om samma symptom kommer denna gången.. :)
    Nej, det är lite det som gör att jag fortfarande håller hoppet uppe; att det inte är säkert det blir samma symptom som sist! Bim på fredag men tror att jag väntar med test till på söndag om mensen inte dykt upp än. Men om jag får ont i brösten kanske jag testar tidigare ;) När har du bim?
  • lisohl
    Mikaela321 skrev 2016-11-15 11:08:35 följande:

Ni som väntar på BIM, vad har ni för symtom? Jag har BIM den 24e, har mensvärk o lite illamående, framförallt på kvällarna. Dagarna går så sjukt sakta när man väntar.

Jag har bim på fredag och har ungefär samma symptom som inför mens; spänningar i brösten och lätt molvärk till och från. Det enda som avviker är att jag igår mådde lite illa både på morgonen och på kvällen, och även idag på morgonen. Det är väldigt lite men dock påtagligt. Det är inte heller direkt jag vaknar på morgonen utan snarare typ 1 timme efter frukost. Går och intalar mig själv att mensen kommer till helgen, men det är klart hoppet finns om ett plus!
Svar på tråden BIM november 2016