BIM november 2016
Joinar er här. Bim 19 november men har oregelbunden mens så det kanske ändras efter äl. Det här blir femte försöket till ett syskon.
Joinar er här. Bim 19 november men har oregelbunden mens så det kanske ändras efter äl. Det här blir femte försöket till ett syskon.
Mensen kom i onsdags och samma dag som den kommer blir jag rätt nedstämd över att det inte tog sig den här månaden heller. Men redan idag känner jag mig taggad på att försöka igen den här cykeln. Psyket är allt bra lustigt ibland.
Någon som varit med om liknande och kan hjälpa mig tolka, är förvirrad!
Hade ett näsan postivt ägglossningstest för 6 dagar sedan (obs att det var typ 2 v innan beräknad äl, testade ovanligt tidigt då jag haft MA och vet inte om min cykel förändrats efter det och vill inte missa den), dagen efter var testet svagare, och sedan dess har det varierat lite i styrka. Har inte haft nån temphöjning följande dagar så jag vet att äl inte skett.
Är det vanligt att strecken har olika styrka från dag till dag och att jag då kan ha ett starkare streck trots att jag egentligen är längre från äl ena dagen!? Kan det ha med koncentrationen på urinet att göra. Har inte kissat på 4h när jag testat. Se mina test:
7 dagar sedan:
Det nästan positiva testet, 6 dagar sedan:
5 dagar sedan:
4 dagar sedan:
3 dagar sedan:
2 dagar sedan:
Igår:
Idag:
Halloj, en listen fråga träning. Hur ser ni på träning alltså som i styrka / kondition under tiden ni vart gravida /försöker bli?
Min kollega säger att jag inte bör träna om jag vill ha barn. Men jag vad jag läst så är det aldrig bara i måttlig mängd.
Eftersom mensen kom två veckor försenat denna månaden är det svårt att veta när jag har äl respektive bim nästa månad. Funderar på ältest. Finns det någon som kan rekommendera något bra ältest?
Jag har min bim den 18/11! 6:e försöket här!! Jag håller tummarna för er alla och självklart för mig också!!
Äl+5 och tycker mig inte känna nåt alls. De senaste månaderna har jag haft rätt mycket molvärk mellan äl och bim, men inte nu. Hoppas hoppas att det är positivt!
Äl+8 idag och jag har molvärk till och från, det spänner/pirrar i brösten ibland och två gånger idag har jag haft vattniga flytningar när jag varit på toa. Känns ju rätt lovande om det inte vore för att jag hade ungefär samma symptom förra månad (tur jag skriver upp annars skulle jag aldrig minnas). Det enda jag kommer ihåg från min första graviditet är att jag hade ömma bröst, så nu går jag och smygklämmer på brösten i tid och otid...
Ni som väntar på BIM, vad har ni för symtom? Jag har BIM den 24e, har mensvärk o lite illamående, framförallt på kvällarna. Dagarna går så sjukt sakta när man väntar.