Inlägg från: anonymis3ns |Visa alla inlägg
  • anonymis3ns

BIM november 2016

Jag hoppar också in! Har första mensen nu efter MA som konstaterades i v.9, fostret slutade utvecklas någon gång i v.5 förmodligen. Blev då gravid på första försöket, och är nu redo att försöka på riktigt igen efter missfallet. Bim runt 12 nov.

• anonymis3ns
    Skoovde skrev 2016-10-13 21:46:23 följande:

Fick min första mens nu ikväll efter missfallet förra månaden. Känner mig mer besviken än någonsin faktiskt. Har nu BIM 15 november o hoppas verkligen inte att den kommer. Åker nämligen till USA den veckan o stannar tills i december. Missar dessvärre min äl i december o åker utan min sambo. Så hoppas innerligt på Novembermånad.

BIM-lista:

Fia007: 1/11

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

eg90: 14/1

Skoovde: 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Samma här! Hade min första mens efter MA för några dagar sedan. Nu väntar jag på ÄL, har dock ganska lång cykel, så bim blir runt 12/11.
  • anonymis3ns

Behöver lite hjälp här.. Detta är ett äl-test. Hur skulle ni analysera detta? Positivt? Negativt?

Enligt app är det typ 2 v kvar till äl(har lång cykel), därför jag blir så förvånad att det ser ganska positivt ut. Men detta kanske har än

• anonymis3ns
    Treansresa skrev 2016-10-19 14:02:02 följande:

Jag håller på att bli galen på denna väntan. nu först äl som verkar spöka rejält för mig då tempen nu är normal igen. Sedan väntan på bim och försöka att inte överanalysera för mycket=/ Hur kan man känna sådan här press redan =/ vet inte om det har med MF o göra eller om de bara är att man blir otåligare ibland

På vilket sätt spökar äl? Min verkar också spöka efter MA. Enligt app ska jag ha äl om typ 1 v, men började testa just in case i förrgår, och fick då detta resultat(se bild nedan). Igår var det mycket svagare, men jag tvivlar på att jag redan har äl. Men av testerna att döma hade jag det typ igår, ingen temphöjning imorse, höjs den imorgon hade jag förmodligen äl, annars kan inte det där testet varit positivt?! Är förvirrad! Den borde inte vara här redan.

I förrgår:

Igår:

• anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-20 03:23:38 följande:

Lh kan variera lite från dag till dag oavsett. Det kan också bero på vilken tid på dagen man testar. Så jag skulle fortsätta med äl-testerna och tempningen då det är enbart temphöjning dagen efter, med en bestående hög temp i tre efterföljande dagar, som kan bekräfta äl. Vet inte vilken tid du testat nu men äl-testen bör man inte ta på morgon-urinen då lh-hormonet oftast inte hunnit utsöndras till urinen än. Hoppas du blev lite klokare nu och fick lite användbara tips. Lycka till!

Tack! :) Ja, det verkar så! Men det känns så förvirrande att den ser så positiv ut fast den kanske inte var det då!? Jag testar runt 18. Tempen är fortfarande låg idag, 3 dagar efter det "positiva" testet, så jag tror inte det kan ha varit positivt trots allt!? Min känsla och app tycker att det är för tidigt.
  • anonymis3ns
    Treansresa skrev 2016-10-20 08:59:12 följande:

lite samma här fast har inga tester. i söndags kom älsmärtan flytningarna och allt o i måndags steg tempen till ältemp. men på tisdag var allt som bortblåst o nu är tempen normal men älflytningar är kvar. så just nu önskar jag att ja hade testat o sett. Hoppas dock att äl ej har varit.  har så klockren temp i vanliga fall så detta är sjukt.  Visst hade du också nyss MA/MF?

Ok! Ja, det var ju också förvirrande. En dag kan ju tempen stiga ändå, men om du hade äl-flytningar också så är det ju förvirrande.. När trodde du att du skulle ha äl?

Jag har också haft ganska tydlig temp innan ma. Precis, MA konstateras 22 sep, trodde då att jag var i v.9, men hinnsäcken var tom. När hade du MA/mf?
  • anonymis3ns
    Treansresa skrev 2016-10-20 09:22:35 följande:

ska ha äl tidigast på söndag så är ju "bara" en vecka tidigare. men tiden får utvisa. NU är sexandet äntligen igång här så får hoppas den inte varit. började blöda 3/10. så har 5 veckor mellan mens o mens i vanliga fall. när skulle du haft äl?

Menade att MA konstaterades 22 AUGUSTI.

Ok, då håller vi tummarna för det. Jag har ganska lång cykel, iaf innan MA:t, så ska enligt Natural Cycles ha äl runt 29 okt, så att den skulle varit redan i dagarna känns alldeles för tidigt, så hoppas nog att min inte varit heller. Hur mycket sex har ni innan äl om man får fråga?! :)
  • anonymis3ns
    Treansresa skrev 2016-10-20 09:56:39 följande:

då förstår jag att du tycker din är tidig.=) Haha sist körde vi i 2.5 vecka minst 1 gång om dagen. inte lika sugen alla gången mer vi fick ju ett plus hahaha. Så vi börjar ca 7-8 dagar före i vanliga fall. men nu har vi alla barn och sjukdomar så kom inte igång itid haha

Ja, jag får nog utgå från att den inte varit än, då jag inte haft något äl-sekret eller andra tecken på äl, förutom testet, som är starkt, men fortfarande inte lika starkt som kontrollstrecket. Vi har kört nu 2 dagar i rad iom att jag trodde det var äl på g, men tror inte det blir sex ikväll, men sen kan det kanske vara läge att köra varje dag(dock åker min kille bort 2 nätter nästa v), vore ju typiskt om äl är då. Fan, vi pallar inte att ligga så här mycket. ;) varje dag i 2,5 vecka alltså!? Imponerande!
Svar på tråden BIM november 2016