• AlexSthlm

BIM november 2016

Hej!

Är det okej om jag också hoppar in här?

Jag och min flickvän planerar vårt första barn med hjälp av insemination i Danmark, första försöket blir i början av november. Jag har beräknad äl ca 4-6 november och sen bim ca 18-20 november.

Även om vi är väldigt medvetna om att det kan ta tid innan vi blir gravida så hoppas vi såklart på att mensen inte dyker upp i november!! :)

• AlexSthlm

Ojojoj nu börjar det hända saker här! Trodde har skulle få äl till helgen men idag kom en glad gubbe på testet så imorgon har vi tid för insemination på Storkklinik! Det blev en himla stress imorse men nu är vi framme hos mina föräldrar i Småland så nu känns det väldigt skönt och spännande, men också himla nervöst!

Bim blir då den 17/11 :)

• AlexSthlm

Första inseminationsförsöket igår! Nu är det "bara" att vänta i två veckor och hoppas på det bästa! Vi fick med oss ett test från Storkklinik med testdag 18/11. Det känns just nu som att tiden kommer gå supersakta men rätt som det är är det väl testdags!!

• AlexSthlm

Guud vad sakta tiden går! Bara äl+2 idag, hur ska man kunna vänta i minst 10 dagar till innan man provar att testa??

• AlexSthlm
    Mammatillenliten skrev 2016-11-05 18:23:14 följande:

Håller med... är på äl+3. Har i och för sig testat positivt på äl +8/9 mina tidigare graviditeter.. så man kanske inte måste vänta tills BIM-4 ;)

Hehe då kanske man tjuvtestar..! Men ska i alla fall försöka hålla mig till äl+10 :) Hade dock tänkt vänta tills om mensen uteblir för att det ska kännas mer säkert att få positivt, men blir nog svårt att hålla sig när det närmar sig bim ;)
Svar på tråden BIM november 2016