• larssonc

BIM november 2016

Hej! Jag är också gärna med, bim 19/11 ????

• larssonc
    polly82 skrev 2016-10-21 09:38:18 följande:

Hej allihop! :)
    Jag är också ny här. Min kille är några år yngre än mig och har behövt längre tid att bli redo, det har varit en ganska jobbig process men äntligen sa han de magiska orden. Slutade med piller (Cerazette) i sept och vill så klart att nåt ska hända direkt! I huvudet har detta spökat hos mig länge och känner jag mig lite frustrerad över att det tagit så lång tid för honom. (Jag är 34, han 30 och vi har pratat om detta i 3 år). Men försöker nu att "nollställa", inte stressa (går det?) och bara glädja mig åt detta nya spännande och hålla tummarna! :) Vi har inte testat med ÄL tester, försöker lära mig tyda kroppens signaler, men vad rekommenderar ni andra?

Andra försöket, första barnet, BIM 9 nov :)

Välkommen ???? vi är också på försök två första barnet. Jag använder natural cycles och kommer att ta äl tester när appen säger till. Även om jag brukar känna när det är dags för ägglossning så vill jag ta tester för att vara säker på att jag tolkar kroppen rätt! Allt jag kan göra för att hjälpa det att inte ta onödigt lång tid tycker jag är bra ???? lycka till!
  • larssonc

BIM LISTA

Fia007: 1/11

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

• larssonc

Mensen tog slut i måndags så nu ska vi försöka få till mys så ofta som möjligt och hoppas vi prickar äl ????Enligt NC ska jag ha äl den 6/11!

• larssonc
    mariama skrev 2016-10-30 06:23:42 följande:

Nu är mensen över här och äl borde vara om ca en vecka! Längtar, och nu får det allt ta sig den här cykeln! :) Planen är alltså att slopa äl-testerna och ha sex varannan dag. Fler med äl om ca en vecka?

Jag har äl den 6/11, så exakt en vecka kvar ???? ska hålla tummarna för oss båda att det tar sig!
  • larssonc
    mariama skrev 2016-10-30 08:09:05 följande:
    Åh roligt, jag med såklart!! Är det första barnet? Vilket försök? :)
    Ja första barnet första försöket:) är det första barnet för er också?
  • larssonc
    mariama skrev 2016-10-30 19:20:04 följande:
    Åh vad roligt och spännande!! Nej andra barnet här, har en pojke som är 1,5 ungefär :) är på fjärde försöket nu, blev gravid på första försöket men fick MA i vecka 8 så är liite otålig nu, haha!
    Så mysigt:) oj, jag beklagar. Får hoppas detta är er månad! Jag har inte så höga förhoppningar på att det ska ta sig. Slutade med p-piller i april och haft problem med mellanblödningar efter det. Ska till gyn nästa vecka och börja reda ut vad som ställer till det. Men hoppas kan man alltid!:)
  • larssonc

Någon här som har blivit gravid trots mycket mellanblödningar? Oktober månad hade jag någon form av blödning 18 av 31 dagar:(

Slutade med p-piller i april och mensen kom igång direkt. Bara haft problem med mellanblödningar titt som tätt. Tagit äl test som varit positivt så antar att det fungerar iaf. Har äntligen gyn tid nästa vecka!

• larssonc
    MrsMS skrev 2016-11-01 09:26:30 följande:

BIM-lista.. Bara att fylla på

MrsMS - BIM 22/11, andra försöket med andra barnet

Finns en bim-lista redan, skriver in dig! Håller tummarna för er som har bim i dagarna, hoppas på många plus:)

BIM LISTA

Fia007: 1/11

Thorax: 1/11

Svelin: 1/11, 35 år, tredje barnet, sjunde försöket.

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Persicca: 6/11 25 år. Första försöket. Första barnet.

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Mariama: 20/11, 26 år, tredje försöket (första försöket = MA), andra barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

MrsMS - 22/11, andra försöket med andra barnet

Kolan91: 25/11, 25 år, första barnet, försök 4 efter MA.
  • larssonc
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-04 09:13:36 följande:

Hej alla,
    Jag smyger med i tråden. Vi har försökt länge nu, över 1 år, sedan mf i augusti 2015. Jag har oregelbunden mens och oregelbunden äl så gyn har förvarnat oss på att "inte hoppas på för mycket". Vi försöker ta det som det kommer, utan att bli för stressade, men det är väldigt svårt.

Men igår fick jag + på äl-stickan! Nu vet jag inte hur mycket jag törs lita på det, men man börjar ju hoppas även om man inte borde, och smiter med i den här tråden.

Jag har läst de senaste inläggen, men inte alla (lite för många ). Finns det fler här inne som har det lite trassligt med kroppen?

Vad tråkigt med missfall och att kroppen krånglar :( håller tummarna för er att det går vägen!

Jag har haft det väldigt struligt med kroppen sen jag slutade med p-piller i april. Mycket mellanblödningar, ofta har jag någon form av blödning 2/3 delar av månaden.. ska börja en gynutredning nästa vecka. Fick en stroke i mars pga mina p-piller så det är orsaken att jag slutade med dom. Nu vill vi dock gärna ha en liten men kroppen jobbar inte riktigt med mig. Vet inte om mina mediciner kan påverka (äter blodförtunnande, kärlvidgande, b12 och folsyra) att blödningarna blir så konstiga. Måste dock ändå byta mediciner nu när vi vill skaffa barn. De är inte så fostervänliga det jag äter nu...

Hoppas att vi båda har tur och får ett varsitt plus snart!
Svar på tråden BIM november 2016