Inlägg från: Heineken86 |Visa alla inlägg
  • Heineken86

BIM november 2016

Jag joinar också. Vi jobbar på barn nummer tre. :)

Tyvärr vet jag inte alls när jag har BIM, men det borde va nån gång i november. Jag har nyss fått tillbaka mensen efter senaste graviditeten. Haft mens 2 ggr. Den ena normal och den andra 28 dagar senare som varade i 10-11 dagar. Inga mängder men den tog bara aldrig slut. Normalt blöder jag 4-5 dagar. Jag vet inte om det påverkar menscykeln på nått sätt så därför vet jg inte när BIM är. Har iof inte koll på hur lång cykel jag har heller, men skulle man räkna på standard-28 dagar så borde jag haft ÄL kring 15-16 okt och BIM 30 okt... men har inte märkt några tecken på att det skulle ha skett så kag tvivlar på det faktiskt.

Är det nån som har koll på hur ovanligt lång mens kan påverka menscykeln? Och varför det sker?

Annars blir första barnet 2 år nu i slutet av november och andra barnet blir snart 7 månader. Jag jade inga problem att bli gravid med dem. Ettan kom direkt efter att kg tog ut P-staven ocj tvåan efter första mensen efter graviditeten. Hoppas på att det ska gå lika smidigt den här gången, men vi "missade" ju förra månaden.

Ska bli kul att följas åt!

• Heineken86
    Nova2014 skrev 2016-10-24 12:16:16 följande:

Inväntar ägglossningen den här veckan. Tycker den här väntan är såååå lång men också lite spännande. BIM 13/11

Hur gär det för er andra?

Ja du... jag är helt lost känns det som. Jag har ingen aning om jag haft ägglossning redan eller om jag ska få snart. Har inte märkt av några tecken alls. Men vi sexar loss varannan eller var tredje dag och har gjort så sen evighets-mensen (11 dagar blödning) tog slut för snart 2 veckor sen.
  • Heineken86
    ohhello skrev 2016-10-24 20:31:20 följande:

Har idag fått beskedet att jag har borrelia och måste äta antibiotika. Tror ni det kommer försämra mina chanser denna månad? :(

En ren gissning, men det tror jag inte att det gör.
  • Heineken86
    Clefairy skrev 2016-10-26 17:26:07 följande:

En grej som är lite konstig med mig är att jag nog aldrig har sett att jag skulle haft äl-sekret, det där typiska äggvitesekretet som alla pratar om. Istället har jag bara väldigt vattnigt sekret. Har aldrig haft "lotionsflytningar" heller. Är någon som jag eller har verkligen ALLA dessa varianter av sekret? :/

men vattnigt ska ju va fertilt så det är ju bra. :)

Jag kan nog inte säg att jag haft något typiskt äggvitesekret heller, lotionflytningar däremot har jag nog. :)
  • Heineken86
    polly82 skrev 2016-10-26 21:07:18 följande:

Jag har tänkt på samma! En kompis sa till mig "skit i tester, du kommer märka när du har ÄL, håll bara koll på ÄL sekret" men jag har aldrig sett att jag har det? Hur har ni andra? :)

Jag kör inga tester. Vill inte att det ska kännas för vetenskapligt. Tänker att ägglossning sker där nån gång i mitten och exakt när den sker är inte så viktigt. Vi försöker ha sex varannan till var tredje dag under hela den mensfria perioden så tycker chanserna borde va okej ändå. :)
  • Heineken86
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 18:26:53 följande:

Som jag tidigare skrivit har jag beräknad ÄL nu på lördag, men fick:

i tisdags blinkande gubbe (hög fertilitet) på CB avancerat ägglossningstest

blinkande gubbe (hög fertilitet) igår morse på CB avancerat ägglossningstest

positivt streck på sticka igårkväll

fast gubbe (maximal fertilitet) imorse på CB avancerat ägglossningstest

positivt streck på sticka kl. 11 idag 

samt fortfarande positivt på stickan nyss (kl. 18)

För visst ser alla tre test positiva ut? (de två första har givetvis torkat, men var positiva inom testtiden). Har inte haft någon temphöjning än heller, misstänker att den kommer imorgon.

Betyder detta att min ägglossning fortfarande inte skett? Hur nära tror ni att den är? Min kille kommer hem från resa inatt, så ska få till det inatt samt imorgon. Vad tror ni om mina chanser?

Har BIM 12/11, vill ha något att vara hoppfull inför i annars så tråkiga november.

Kram på er!

Du skrev innan att ni hade sex i måndags. Eftersom simmarna kan överleva flera dygn så borde det förhoppningsvis finnas några levande kvar fortfarande. Det är ju inte för inter som de säger att man ska ligga var 2-3 dag för störst chans. Om ni har sex ikväll blir det ju var tredje så du borde ha dugliga simmare fram tills ni ligger ikväll. Med andra ord så låter det inte som att du har missat ÄL oavsett. :)
  • Heineken86
    Sofie1986 skrev 2016-10-28 15:16:18 följande:

Kan någon mer se det?

Testat 2 olika nu! Åhhh blir så nojjig

Jag ser också. :)

Är det clearblue early?

Håller tummarna för tydligare resultat på bim.
  • Heineken86
    Väntar på magen skrev 2016-10-29 15:35:27 följande:

Hur känner ni andra?

Om min cykel är 28 dagar har jag BIM imorn. Vet dock inte om det stämmer eftersom jag hade så väldigt lång mens sist (10-11 dagar). Kanske förlängde det cykeln.

Jag känner dock inga gravidsymptom alls, men det har kg aldrig gjort när jag varit gravid innan heller. Har lite mensliknande känsla i magen, men hoppas att det inte är nån mens på G.

Vet inte om jag ska ta ett test imorn eller om jag ska vä ta ytterligare ett tag innan jag testar. Kanske hinner mensen före.
  • Heineken86
    Väntar på magen skrev 2016-10-29 15:59:25 följande:

Ååå va spännande. Jag är bara på ÄL+6 idag. Detta med att inte testa för tidigt är svårt tycker jag :) När man vill något så gärna så blir man väldigt otålig.

Håller tummarna för dig

Håller tummarna för dig med. :)

Med testandet är det mest att jag inte vill springa och köpa fler test. Jag har ett kvar sen förra graviditeten och det vore himla smidigt att klara mig på det enda.. men vi får se om jag kan hålla mig eller inte. :) vill iaf vänta tills ungefärlig BIM (när den nu är)... men sist plussade jag inte förrän på dag 40, men det var iof efter första mensen sen graviditeten innan så kanske var cykeln lite knasig då. Nu är det efter andra mensen sen senaste graviditeten, plus ovanligt lång mensblödning, så jag ör inte säker att 28 dagar stämmer nu heller.... men vi får se. :)
  • Heineken86
    Sofie1986 skrev 2016-10-29 20:03:36 följande:

Testat med 2 likadana igår och idag! Ser ett streck. Men ändå tror jag inte riktigt på de.

Tagit flera från gravidakollen men inte sett något alls på,

Vad tror ni?

Grattis! Tydligt positivt, särskilt det översta.
Svar på tråden BIM november 2016