• Lady K

BIM november 2016

Hoppar in här också då mensen kom igår. Blir fjärde försöket med första barnet, jag är 31 och min man 37. Denna cykel blev längre än de två tidigare jag haft efter p-pillerstoppet i juli, 38 dagar mot tidigare 34. Bim i november borde bli runt 23-27/11, lite beroende på när äl sker då lutealfasen verkar stadig på 17 dagar.

Hoppas så på ett plus denna gång och håller tummarna för oss alla!!

• Lady K
    canvic skrev 2016-11-02 22:53:41 följande:

Hej!

Vi har försökt att bli gravid sedan slutet på juni och jag har sedan jag slutade med ppiller haft problem med spottings några dagar innan mens. Detta verkar ju kunna vara ett problem när en försöker skaffa barn..

Jag har BIM imorgon eller om några dagar men har redan fått spottings sen några dagar tillbaka så har därför gett upp för denna månad och väntar in mensen. Har köpt munkpeppar inför nästa cykel då det ska förlänga lutealfasen och minska spottings om jag förstått det rätt. Är det någon här med erfarenhet av munkpeppar?

Lycka till till er alla!

Jag har också haft problem med spottings några dagar innan mens ända sedan jag slutade med p-piller i juli. Dock så har antal dagar med spottings minskat från 3-4 dagar första cykeln till bara en dag förra mensen så jag hoppas de försvinner helt så småningom. Eller ja, nästa gång vill jag ju såklart inte ha varken spottings eller mens! Men förstår vad du menar med att man ger upp hoppet redan innan mensen kommer igång...

Dock har jag läst att just spottingen i sig inte behöver betyda att man har svårt att bli gravid, enda problemet är väl om den kortar ner lutealfasen väldigt. Och för lite uppmuntran så har jag också läst om tjejer som haft sina spottings som vanligt innan bim men som på bim-dagen ändå inte fått mens och sedan visat sig vara gravida! Så håller tummarna för att vi ska lyckas ändå!
  • Lady K

Stort grattis till alla som plussat! Roligt att det är så många! Hoppas verkligen jag får joina den lyckliga skaran snart jag också.

Hade äl-känningar i söndags och måndags och har lyckats pricka in liggandet bra känns det som. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det vill ta sig denna gång. Fjärde försöket med första barnet. Bim är 24/11. Någon mer med bim runt det datumet?

• Lady K
    MrsMS skrev 2016-11-10 19:38:28 följande:

Jag har bim typ 22/11... har ingen exakt koll på äl utan det va typ igår. Har aldrig nånsin fått ett positivt äl-trst, inte innan första barnet heller. Så jag vet ungefär när det är och myser därefter. Det här är andra försöket med andra barnet. Men den hör väntan mellan äl och bim är ju helt värdelös...

Jamen då ligger vi ju ganska lika! Kul att följas åt. Håller med om att väntan är värdelös...Man hoppas och letar symptom varje gång. Håller tummarna för att vi får plus!
  • Lady K
    babydreams skrev 2016-11-15 08:26:50 följande:

Denna månad har varit så hektisk för mig och min sambo då vi nyligen flyttat, jag har tagit körkort osv så har inte hunnit tänka så mycket på bebisverkstaden. Vi myste runt ägglossning en eller två gånger bara mer än så var det inte. Igår var det BIM, men ingen mens. Tänkte att jag testar idag, för jag har ju ändå så himla många test hemma. Tog först ett sånt här billigt från testlagret, var inte ett dugg nervös för har ju inte känt något annorlunda. Trötthet kanske, men jag är ju jämt trött så det. var ju inget nytt. DIREKT när jag doppade det i kisset blev det två streck. Jag blev så chockad. Upp från sitsen snabbt som tusan och slet tag i ett digitalt, doppade det med. Stod Gravid 2+3. HELT OFATTBART. Vi har försökt sen juni, så på sjätte försöket fungerade det. I juli ska vi ha vårt första barn, om allt går som det ska!

Väckte sambon direkt och visade honom testen. Han blev lika glad som mig. Vi trodde något var fel på oss för att det aldrig hände något någon gång. Nu känns det så overkligt.. Är så glad! Vår dröm om ett barn ska förhoppningsvis gå i uppfyllelse ?

Håller tummarna för er andra nu att ni också ska plussa! :D grattis till er som redan plussat och styrkekramar till er som fått minus. Bättre lycka nästa gång <3

Gud vad roligt! Grattis!
  • Lady K
    LAVISA skrev 2016-11-16 11:15:08 följande:

Hej! Är det nån som varit med om samma som jag? Jag slutade med p-piller 22/10, fick mens 26/10-30/10. Enligt olika appar skulle jag ha ägglossning vid 9/10. Eftersom jag ätit p-piller sedan jag var 14år med ett uppehåll över en sommar när jag var 19 och sedan nu tills nu (24år) så har jag inte full koll på mina ägglossningssymtom. Igår blev jag illamående på morgonen som blev bättre efter frukost. Åter igen innan lunch men igår kväll fick jag en stark krampande smärta i nedre delen av magen som höll i sig, gick och la mig och sov med vetekudde på magen och vaknade imorse med lindrigare smärta som kommer vid rörelse (typ när jag böjer mig ner/vrider på kroppen). Vad tror ni att det betyder? 7 dagar kvar till BIM (om min mens ens är regelbunden) 

Känner igen mig från när jag slutade med p-piller i juli efter 9 års användande. Hade ju ingen aning om hur kroppen skulle reagera! Eftersom den första beräkningen man gör till sin första bim blir lite baserad på den regelbundna pillerblödningen så kan det ju bli lite tokigt. Det kan ju hända att ditt illamående i kombination med magsmärta är symptom på ägglossning, jag får nämligen liknande symptom själv! Och min första äl efter pillerstoppet kom först på cykeldag 17 och första mensen sen på cd 34. Men har du tur kan det ju också vara tidiga graviditetssymptom! Håller tummarna för dig, både att du får ett plus snart och för att du lär känna din kropp på nytt!
  • Lady K

Förvirrad i bott... Är inne på fjärde cykeln efter p-pillerstopp, de tidigare har varit på 34, 34 o 38 dagar med en lutealfas på 17 dagar, beräknat efter när jag trott mig haft ägglossning då jag har haft identisk molvärk varje gång. Hade "äl-värk" måndag 7/11 så beräknad bim är 24/11. Igår kväll på vad mig veterligen är äl+9 får jag en brunrosa flytning, hade tampong inatt som hade pyttelite brunt på sig (sorry för detaljerna...). Har nu börjat få molvärk... Ska mensen spela mig världens spratt o komma en hel vecka för tidigt?

Finns ju nidblödning också, hoppas ju såklart på det men vågar samtidigt inte få upp hoppet alltför mycket...

• Lady K
    Lilltiger84 skrev 2016-11-17 09:07:12 följande:

Jag fick ljusrosa flytningar på äl+10 och det visade sig vara ett +. Håller tummarna att du har samma! 

Åh tack! Hoppas verkligen det!
    Nykär15 skrev 2016-11-17 09:16:09 följande:

Jag har molvärk ca 2 dgr före ÄL faktiskt är, har du kollat med stickor? Att ha lång lutealfas är ändå rätt ovant, däremot tiden mellan mens och ÄL kan variera mer mellan kvinnor.

Det kan mycket väl vara en nidblödning, jag tänker att om du eg har en lutealfas på 14 dagar så är du på ÄL+7 nu och då är det väldigt troligt att det stämmer i tid med när ett ägg brukar fästa. Jag har haft nidblödning två av de fyra ggr jag vart gravid, och det har varit runt ÄL +6-7

Håller tummarna! Själv är jag bara på ÄL+5...lång väntan

Nej, jag har inte kollat med stickor. Men tror nog ändå att min värk kommer när ägget släpper då jag dagarna innan har haft typiska äl-flytningar. Första äl efter pillerstoppet fick jag dessutom en lätt blödning i samband med smärtan vilket känns ännu mer som det hör ihop med just att ägget släppte. Men helt säker kan jag ju inte va såklart...

Har inte kommit nåt mer nu på morgonen, så det är väl bara att vänta och se...Tack för tumhållning och lycka till själv!
  • Lady K
    copycat skrev 2016-11-19 07:06:46 följande:

Herregud. Efter 8 månader inkl ett missfall, måtte denna böna stanna! Bara ÄL+11 så jag har ju inte ens passerat BIM än, så nervöst! Har dock känt en himla molvärk igår och tänkte att den här gången tog det sig. Sån skillnad när man verkligen SER strecket till skillnad från när man vrider och vänder och funderar. Åh jag kan inte fatta!

Mammatillenliten skrev 2016-11-19 08:45:10 följande:

Nu kan jag slappna av! Ska sluta testa och njuta nu istället :)

Hes92 skrev 2016-11-19 07:49:23 följande:

Hur ska man kunna ta in detta?

Inte ett symtom förutom någon finne i ansiktet ( som jag inte ens tror beror på det)

Kan CB tearly visa fel? Är på BIM + 2 Och pluset kom innan jag hunnit kissa klart och sitter fortfarande kvar...

Stort grattis till er tjejer!
  • Lady K
    Emlin skrev 2016-11-20 13:51:25 följande:

Hej! Tror att jag just fått en nidblödning! Ca 1 v efter ÄL med BIM 29/11. Bara lite lite blod på pappret efter att jag kissat. Har aldrig haft så förut. Detta är fjärde försöket på första barnet. Jag är 33 år och min sambo 40. Har ni andra haft nidblödning någon gång?

Jag misstänker att jag haft nidblödning denna cykel! Antingen det eller så har kroppen fått helspatt...:P Har beräknad bim på torsdag 24/11, men hade nu torsdag till lördag lite brunrosa flytningar som mest kom när jag torkade mig efter toabesök. Igår ingenting... Väntar med spänning på att se vad som händer, har jag otur är det bara extremt tidiga spottings. Men det är klart jag hoppas på att det är bebis på gång...Helt overkligt trött på kvällarna plus att jag blött näsblod varje kväll förra veckan, det brukar jag verkligen inte göra...

Fjärde försöket med första barnet för oss också!
  • Lady K

Grattis till plussen tjejer!!

För min del är det bim-2 idag...Hade pyttelite brunrosa flytning mellan torsdag o lördag som i princip bara kom när jag torkade mig efter toabesök. Nu tre dagar med "vanlig" vit flytning igen. Blöder näsblod var och varannan dag och är supertrött på kvällarna. Idag började brösten ömma, det har dom inte gjort en enda cykel sen jag slutade med p-piller så självklart börjar jag ju hoppas...

Min plan är ändå att vänta med test till bim, på torsdag. Har dock vad det verkar lång lutealfas, så är ju troligen på äl+15 idag. Då borde det kanske kunna visa ändå? Nån som vet? Vill inte riskera att testa för tidigt då det är så knäckande att testa negativt...

• Lady K

Bim-1 idag. Lite ömma bröst och trött, men annars har jag inte känt nåt särskilt...fick iofs en pytteblödning för en vecka sedan som varade i 3 dar. Hoppas på nidblödning kanske? Är jättenyfiken och har test liggande som väntar men vill inte riskera att testa för tidigt och bli besviken. På fredag får det bli test om inte mensen dyker upp!

• Lady K

Haha, herregud! Jag har precis plussat! Bara tre test behövdes för att jag skulle fatta...haha. Så mina symptom med näsblod, trötthet på kvällarna och lite ömma bröst var visst gravsymptom. Och den pyttelilla blödningen för en vecka sedan uppenbarligen en nidis. Gud, såååå glad nu, längtar tills mannen kommer hem från jobbet så jag får berätta!

• Lady K
    November83 skrev 2016-11-25 16:42:39 följande:

Stort grattis!!!!!

Tusen tack! Håller tummarna för dig!
  • Lady K
    Emlin skrev 2016-11-25 17:14:33 följande:

Men åååhhh!!! Va kul! Visst va det ert fjärde försök på första?

Tack snälla! Ja precis, fjärde försöket med första barnet. Känns helt overkligt! Bara hoppas att allt vill gå vägen nu också. Hur går det för dig?
  • Lady K
    Emlin skrev 2016-11-25 17:34:40 följande:

Ja hoppas hoppas! Jag har BIM på tisdag. Har testat men negativt. Jag hoppas sååå att det har blivit nåt denna gång!

Håller tummarna allt jag kan för dig!
  • Lady K
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-27 16:08:47 följande:

Grattis till er som har plussat!

Och helt otroligt nog så får jag sälla mig till er!!! Vi plussade imorse, på femtielfte försöket (1 ½ år efter mf). Vi hade nog gett upp och besök var planerat hos kvinnokliniken för utredning efter nästa mens! Kan inte fatta det!

Testade redan igår på ett billigt test och fick då förmodligen världshistoriens svagaste streck (min man kunde inte se det, men efter många kiss på stickor som varit negativa så kunde jag svagt ana något). Positivt imorse med CB Early detection.

Nu följer några skräckblandade veckor när vi hoppas få behålla vårt mirakel.

Var bara tvungen att skriva av mig.

Tack för allt stöd och pepp under den här tiden.

Men gud vad underbart för er, stort grattis! Hoppas verkligen det går vägen för er fortsatt också!
  • Lady K
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 06:44:46 följande:

Fjärde försöket med tredje barnet.... ÄNTLIGEN!! :)

Efter många super svaga test så fick jag det äntligen bekräftat. Men så dåligt som jag mått dom senaste dagarna så hade jag redan fattat detta :)

Lycka till ni andra...

Grattis!
Svar på tråden BIM november 2016