• ohhello

BIM november 2016

Hej!

Hoppar in i denna från oktober-tråden. Vi har försökt på riktigt sen i augusti, men fick ett tidigt missfall i juli.

För två år sedan fick jag min sista mens den 25/10 och det resulterade i vår dotter, och nu är det alltså ett syskon till henne vi väntar med spänning på. Kul om det skulle bli nu! <3

• ohhello

Har idag fått beskedet att jag har borrelia och måste äta antibiotika. Tror ni det kommer försämra mina chanser denna månad? :(

• ohhello

Nu börjar ÄL närma sig, till helgen/början av nästa vecka är den beräknad. Digitala ÄL-tester borde dimpa ner i postlådan idag eller imorgon. Sååå spännande och hoppas verkligen på ett plus denna månad, skulle vara så kul att plussa med syskon samma månad(dag!) som jag plussade med första barnet. <3

• ohhello

Har knappt tempat den här cykeln, ÄL-testerna ligger hos postombudet för jag har inte hunnit hämta dem än & mannen är sjuk. Känns som att jag står lite i motvind här, men om man jämför med tidigare cykler ska ÄL komma nu mellan måndag-torsdag nästa vecka. Vi hade sex inatt & förhoppningsvis känner mannen sig lagom bra för ett ligg imorgon kväll och någon gång till nästa vecka. :)

• ohhello
    fruH92 skrev 2016-11-06 09:08:18 följande:

Uppdaterar lite. Är på BIM+5 & inte ett spår av mensen, negativa gravtest. Senast på det digitala jag tog för 5 minuter sen :( trodde jag skulle få mensen inatt då jag kände en del värk & spänningar men nope. Har funderat på att åka in till sjukhuset & be dom kolla vad som händer. För om mensen är sen & jag inte är gravid... Vad är det då? :(

Du kan ha haft ÄL lite senare, då blir mensen lite senare och det är helt normalt. :)
  • ohhello

Och nu blev jag sjuk. Fan. Hoppas ÄL är idag eller imorgon och att sexet natten mot lördagen räcker! :( Tempar nu iallafall så lär ju få svar på när ÄL varit om några dagar och hoppas både mannen och jag blir lagom friska så vi hinner med lite till mys nu i dagarna.

• ohhello

ÄL+8/11 (beroende på när ÄL faktiskt var, lite otydligt i tempningen denna gång) & även om jag VET att det är rentav OMÖJLIGT att plussa så tidigt så var jag tvungen att ta ett test imorse. Lyckligtvis hade jag bara två kvar från billigatester så det andra får vänta till tidigast BIM på måndag nästa vecka.

Naturligtvis har jag suttit och vinklat och redigerat bilder för att spåra minsta detalj, och visst ser jag ju en skugga där. "Men gör man inte det jämt" tänker jag och säger åt mig själv att sluta inbilla mig. Åh vad jag VILL vara gravid! Fick just veta att jag ska bli moster nästa år och min bebislängtan blev så mycket större!

Svar på tråden BIM november 2016