• waattos

BIM november 2016

SBernin skrev 2016-10-13 21:37:56 följande:

Vad roligt att höra att jag inte är ensam. Har smått planerat hur och när jag vill berätta om vi lyckas antingen nu eller nästa månad (innan jul hade vart perfekt). Men precis som du säger så ska man nog försöka att inte planera för mycket i förskott. Kan ta ett tag, vilket är väldigt vanligt har jag hört. Men såklart ska du ha positiva tankar och förhoppningsvis så tar det sig redan innan jul :) :)

Håller verkligen tummarna för er !! Börjar närma sig nu ju:)

Då är vi fler ;D Jag är 24, min sambo är 28, vi planerar vårt första barn! Bim omkring 9/11, har inte regelbunden cykel!
  • waattos

BIM LISTA

Fia007: 1/11

FruH92: 2/11

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

• waattos
    josnos skrev 2016-10-16 09:44:07 följande:

BIM LISTA Fia007: 1/11 FruH92: 2/11Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnetTreansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma Väntar på magen: 7/11Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MFAnonymis3ns: 12/11Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.eg90: 14/1 Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos, när har du planerad ÄL?
  • waattos
    anonymis3ns skrev 2016-10-17 21:42:49 följande:

Behöver lite hjälp här.. Detta är ett äl-test. Hur skulle ni analysera detta? Positivt? Negativt?

Enligt app är det typ 2 v kvar till äl(har lång cykel), därför jag blir så förvånad att det ser ganska positivt ut. Men detta kanske har än

Jag skulle tolka det som positivt! Go for IT :D
  • waattos

Tjena! En liten uppdatering från mig... tror min ÄL börjar närma sig nu, små stickningar i äggstockarna, öm vid sex och flytningar... gjorde ÄLtest, inte riktigt positivt men ni kanske kan hjälpa mig tyda? Tidigare test har det varit ett solklart negativt test..

• waattos
    Väntar på magen skrev 2016-10-23 19:18:59 följande:

Tycker ditt test påminner om mitt utslag på stickan igår. (Kolla bild här ovanför) Gör ett till imorgon och se :)

Jo ska göra imorgon också! Tidigare har det varit ett tydligt negativt, dvs endast ett streck :) nu börjar det hända saker!
  • waattos

Jag förstår ingenting... Igår (söndag) när jag tog ÄL var det ett "svagt positivt" svar.. vi hade lite vuxenmys på lördagkväll.. mina symtomer för ägglossning slutade redan på lördagen. (Brukar sitta i längre) och jag har mått väldigt illa hela dagen idag! Jag hade inte ens några tydliga streck på ÄLtestet och är inte ens säker på om jag haft min ÄL ännu, så jag fortsätter testa nu kommande dagar.

Men min fråga... OM jag (skulle ha haft sån sjuk tur) nu skulle vara gravid, vilket jag inte tror... och blivit det i dem "fertila" dagarna... kommer testet att visa ägglossning i huvudtaget då? Jag är så förvirrad!!!

• waattos
    sweetcandy skrev 2016-10-24 22:39:40 följande:

För att ett ÄL test ska vara positivt så måste båda strecken vara minst lika starka. Då man alltid har LH hormon i kroppen så ger dom alltid eller oftast ett svagt utslag. Dom funkar alltså inte som graviditetstest. Så jag skulle fortsätta testa :)

Rekommenderar starkt att även prova med digitala tester.

Jag brukar köra såna billiga stickor tills jag ser en stegring, då går jag över till digitala!

Att dem inte funkar som gravtest förstår jag haha. Men båda strecken var lika svaga, alltså dem var inte starka streck någon av dem :) vet inte hur jag ska tolka det. Tidigare har det varit ett starkt streck och nu var det två "svaga".. hade ÄL symtomer dagen innan detta test viss två svagare streck. Nu är allt som bortblåst och jag mår illa!
  • waattos

Okej, nu börjar jag noja mig... hade ÄL känningar helgen som var, vi låg ganska mycket då.. det var 3-4 dagar tidigare än beräknad ÄL enligt appen. Även fast jag kände att ÄL var på G så visade testen inte direkt starka positiva svar. Jag tänkte att det nog var ett förprov på komma skall.. men nu idag visar appen ÄL och jag har inte den minsta känning för ÄL och det visar så negativt det bara kan, jag tar ÄL tester 2 ggr om dagen..

Någon dag efter ÄL känningarna och vi hade sex mådde jag sjukt illa. Nu är det som bortblåst, är lite öm mellan benen, känner det när vi har sex, men det är allt! Får väl fortsätta testa mig tills mensen kommer antar jag. Hoppas på att det var ÄL i helgen bara att testerna inte visa starka pos svar. Eller så kanske jag inte har ÄL överhuvudtaget :( Bolla idéer med mig!! Är nybörjare på detta!

• waattos

Glömde tillägga att jag fryser konstant men det är ju höst så det är väl inte så konstigt?? Haha

• waattos

Har lite tankar kring perioden efter att vi plussat... hur gör ni med koffein? Jag själv dricker 2-3 koppar om dagen, ibland någon celsius/nocco (koffeindryck) när jag är trött och jobbar natt.

Hur gör ni med alkohol nu innan ni plussat?

Vill kolla lite tankar och funderingar :) idag BIM-6!

• waattos

Nu inatt/kväll mådde jag illa som fan, och när jag skulle borsta tänderna börja jag spy... antingen så är det en liten rackare där inne eller så har jag åkt på vinterkräksjukan :D

För övrigt BIM-2

• waattos
    FrökenE1985 skrev 2016-11-07 17:55:25 följande:

Bim -2 här. Pendlar mellan att känna mig aspreggo och bara allmänt pms:ig. Har självklart hunnit testa men såklart negativt. Bara hålla tummarna att tant röd flytt sin kos.

Samma för mig :D Hahaha!! BIM -2
  • waattos

Jag plussade idag på BIM! Och jag trodde jag var den i gruppen som absolut inte skulle göra det eftersom jag inte haft några som helst gravid symptom! Håller tummarna för resterande!
  • waattos

Tack så hemskt mycket! Nu får jag hålla tummarna på att det kommer gå hela vägen! Mycket som kan hända.

Lycka till alla som väntar på BIM!!

• waattos
    TillyLina skrev 2016-11-14 14:56:14 följande:

Varför ska man testa med morgon urin? Funkar det lika bra om man inte kissat på 6-7h trotts att det är dag? Hur gör man om man jobbar natt?

Då tar du när du vaknat upp efter nattskiftet, jag gick natt när jag testade mig och då gjorde jag det när jag klev upp för dagen! :)
Svar på tråden BIM november 2016