Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

BIM november 2016

Hej! Lägger till mig på listan, jag har bim den 17/11 med försök nr.7. Fick tidigt missfall på försök nr.5 och har nu precis avslutat första mensen efter det! Nu hoppas jag gärnet på november!

BIM LISTA

Fia007: 1/11

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

• Tussilago6

Åhhh, jag blir inte klok på min äl. Den borde vara om två dagar enligt appen men i helgen vart jag så säker på att den var på g för att det kändes så i magen +flytningar, och det brukar jag ha två dagar innan ungefär. Så vi sexade på förstås. Men igår så hade jag fortfarande ont i magen så jag blev lite förvirrad då jag bara brukar ha det en dag. Så vi hade sex igen. Men nu har jag banne mig ont igen, fast inga flytningar längre, och nu är sambon borta på jobb så nu blir det inget. Så nu vet jag inte om jag ens har haft ägglossning... Måste nog ligga igen imorgon för säkerhetsskull! Tur att det är skönt också, hade ju nästan kunnat bli lite tröttsamt det här haha...

• Tussilago6

Åhh, jag är så rädd att vi missade ägglossningen denna gång. Jag ska ha den nu enligt appen men hade symtomen i helgen, hade sex fredag, söndag och måndag. Men sen har det inte blivit nåt mer, och nu känner jag mig så osäker på när jag egentligen hade äl. Tänk om jag kände fel och appen stämmer, då har vi missat två viktiga dagar. Tänkte ha sex igårkväll men sambon var inte in the mood... Får se hur det blir ikväll, men nu känns det lite försent.

• Tussilago6
    polly82 skrev 2016-11-03 09:33:36 följande:

Förstår känslan. Vi missade också "de bästa" dagarna denna månaden... känns så ovärt. Förhoppningsvis är måndagens soldater starka rackare som levt loppan där inne de här dagarna :) Hoppas!!!

Tack gör medkänslan, ja hoppas på det! Tänkte försöka förföra sambon ikväll också för säkerhetsskull, fast det känns egentligen för sent. Men om det tar sig kanske vi får flickor då, tjejspermierna är väl mer långlivade!
  • Tussilago6
    Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-10 07:40:29 följande:

Idag är det torsdag så imorse satte jag mig och skulle doppa den där stickan.... när jag precis doppat stickan och reser mig från toaletten kommer kattungen i full galopp, upp på sonens pall och *plums*.... rätt ner i toan!!!!! Så snabbt som sjutton fick jag rädda henne från sitt otrevliga bad i mitt kiss och lägga stickan åt sidan medan jag duschade av henne. När hon är duschad och inlindad i en handduk kommer jag ihåg testet och titta vilken trevlig syn jag fick :D

Vilken morgon! Hahaha!

Haha, du lär ju minnas den morgonen som du plussade länge! Stort grattis!
  • Tussilago6
    Mammatillenliten skrev 2016-11-10 19:31:36 följande:

Här är jag på äl+8. Har haft lite molvärk som kommit och gått idag. Negativt test.. såklart ;) hoppas molvärken var nån betydelse...

Samma här, äl +8, negativt test, molvärk... Enda jag har att tillägg är en väldigt gasig mage, usch! Men det kan ju va nåt annat...
  • Tussilago6
    Mammatillenliten skrev 2016-11-11 07:44:42 följande:

Äl+8 är ju tidigt att plussa på också. Men vill ju bara ha det där plusset mer än något annat. Testade imorse. Såg en skugga, men det är väl just vad det är också :/

Javisst är det det, men sååå svårt att hålla sig från att testa. Jag tyckte också att jag fick en skugga på testet imorse, säkert bara önsketänkande!!
  • Tussilago6
    Mammatillenliten skrev 2016-11-12 05:18:47 följande:

Vaknade och kunde inte somna om för jag var så kissnödig.. var ju tvungen o testa då ;) nån som ser nåt? Är på äl +10 idag.

Tycker jag ser nåt svagt, spännande!!
  • Tussilago6
    crx skrev 2016-11-12 09:06:35 följande:

Ny i tråden! BIM på onsdag 16/11. Men det brukar diffa någon dag tyvärr så kan lika gärna bli tisdag eller torsd.

Igår kunde jag inte hålla mig o köpte ett clearblue plus. Försöker bifoga bild.

Men i morse provade jag en billig sticka beställd från nätet o den kan man EVENTUELLT skönja nåt på men det är mkt svårt. :(

KAN clearblue testet vara så taskigt att det är ett spök???

Symptom lite som träningsvärk i i nedre magen då o då, annars vanlig pms men MINDRE kraftigt än vanligt.

Jag tycker det ser positivt ut! Men det är ju ganska tidigt så det är inte så konstigt om inte alla test visar positivt redan, det kan bara vara lite skillnad i koncentrationen på urinen som gör det ena positivt och det andra negativt...
  • Tussilago6

Testade negativt på bim -4 idag, har grinat typ halva dagen för att jag hade sån känsla för att det skulle gå vägen denna gång, har just inga symtom utan mest önsketänkande. Brukar inte ta det så hårt, det var sjunde försöket nu, men idag blev det jobbigt. Plus att en kompis skickade ett "woho jag är gravid" typ en kvart efter jag hade testat... Vill inte vara missunsam, men man blir ju såååå avundsjuk! Vill ha en bebis!

• Tussilago6
    anna7607 skrev 2016-11-13 21:59:36 följande:

Det är ju inget konstigt bim-4 har du så lite hcg. Vänta tills Bim. Jag plussade inte förrän bim+5. men jag förstår din känsla försök nr 18 för oss

Jag kommer förstås att fortsätta testa men har alltid fått tidiga plus förut, men det kan säkert variera mellan olika graviditeter också. Försök nr 18 låter tungt, har ni fått någon hjälp? Kram
  • Tussilago6
    anna7607 skrev 2016-11-13 22:56:05 följande:

Haft två missfall under tiden så vi får ingen hjälp än. Sjukt jobbigt. Bara att försöka vidare tills man hamnar inom ramen där man får hjälp. Hoppas du får ett pluss snart kram

Hoppas att du får ett plus innan dess! Vi hade ett missfall för tre månader sedan, inte kul! Men det betyder iaf att vi KAN bli gravida, finner lite tröst i det.
  • Tussilago6
    anna7607 skrev 2016-11-14 07:32:55 följande:

Ja så känner jag med man KAN iaf. 15 maj hade jag mitt sista. På bröllopsresan De innan va på julafton. Två riktigt pissiga tillfällen. Nu ör de bim-8 denna väntan hahaha man blir ju galen

Nej men stackare, vilken himla otur! Jag fick min mens idag, blääää... Hoppas vi inte ses i decembertråden! Lycka till!
Svar på tråden BIM november 2016